پاسخ متروی تهران درباره حادثه ایستگاه پایانه جنوب – خبرگزاری دکتر شهاب | اخبار ایران و جهان
به گزارش خبرگزاری دکتر شهاب، به دنبال خبر منتشر شده در مورد حادثه رخداده در ایستگاه پایانه جنوب خط یک متروی تهران، شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه توضیحاتی جهت شفافسازی و ارائه اطلاعات دقیقتر ارائه داد.
بر اساس گزارش سایت شهر، در متن توضیح شرکت بهرهبرداری متروی تهران به اخبار منتشر شده آمده است:
در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، یکی از مسافران محترم به همراه عصای فلزی خود در ایستگاه پایانه جنوب در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه عصای فلزی از دست وی رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار (کفشک قطعه ای است که وظیفهی انتقال انرژی الکتریکی به قطار را بر عهده دارد) برخورد کرد.
با توجه به اینکه انرژی سیستم محرکه قطارهای متروی تهران و حومه از برق ولتاژ قوی تأمین میشود، برخورد همزمان این شیء فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفشک آن سبب ایجاد قوس الکتریکی (آرک) شد. سپس این جرقه باعث سوختگی بخشی از پیراهن و پارچه پیچیده شده بر روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر سالمند محترم شد.
همچنین، مسافر دیگری که در پشت سر این فرد قرار داشت دچار سوختگی سطحی شد.
شایان ذکر است که سیستم انرژی مترو به گونهای طراحی شده که با برخورد شیء فلزی خارجی، رلهها سریعاً عمل کرده و برق را قطع میکنند. در این حادثه، اتصال بسیار ناپایدار و کوتاه بود و تنها منجر به ایجاد قوس الکتریکی شد؛ بنابراین، هیچگونه برقگرفتگی برای مسافران عزیز رخ نداده و تنها سوختگی سطحی اتفاق افتاده است.
در پی این حادثه، هر دو مسافر به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان، مشخص شد که هیچگونه برقگرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است. در همین راستا، خانم آسیبدیده همان روز از بیمارستان ترخیص شدند و مسافر سالمند دیگر که اهل شهر بندرعباس بود با هدف اطمینان بیشتر از سلامتی، یک شب میهمان شرکت بهرهبرداری مترو در یک هتل آپارتمان بود و صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان، ترخیص و عازم شهر خود شد.
در پایان، ذکر چند نکته ضروری است:
– در طول ۲۵ سال بهرهبرداری از مترو تهران، تاکنون حادثهای مشابه این حادثه بسیار نادر رخ نداده است.
– قطارهای مترو با نیروی برق فشار قوی حرکت میکنند و اتصال همزمان اشیای رسانا با بخشهای فلزی زیر قطار میتواند ایجاد قوس الکتریکی کند، اما رلههای حفاظتی به محض تشخیص این اتصال، جریان برق را قطع خواهند کرد.
– فاصله استاندارد میان سکو و قطار در ایستگاه مذکور و سایر ایستگاهها رعایت شده است.
– قطار حادثهدیده فاقد نقص فنی بوده و بررسی روند حادثه نشان میدهد که مشکلی در ایمنی ایستگاه و قطار مترو وجود نداشته است.
شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه همواره متعهد به حفظ ایمنی و رفاه مسافران خود بوده و در این حادثه نیز اقدامات لازم برای درمان و تکریم مسافران حادثهدیده به عمل آمده است.
از تمامی مسافران محترم تقاضا میشود که همواره از نگهداری صحیح لوازم شخصی خود در ایستگاهها و قطارها اطمینان حاصل کنند.»
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخ متروی تهران درباره حادثه ایستگاه پایانه جنوب – خبرگزاری دکتر شهاب | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخ متروی تهران درباره حادثه ایستگاه پایانه جنوب – خبرگزاری دکتر شهاب | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.