آلرژی یکی از بیماری‌های شایع کودکان

آلرژی یکی از بیماری‌های شایع کودکان

دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب در افتتاحیه این همایش گفت: یکی از بیماری‌های مهم مورد بحث در این همایش بیماری آلرژی می‌باشد که به سه شکل پوستی، ریوی، تنفسی می‌باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری دکتر شهاب، دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد قریب در افتتاحیه این همایش گفت: یکی از بیماری‌های مهم مورد بحث در این همایش بیماری آلرژی می‌باشد که به سه شکل پوستی، ریوی، تنفسی می‌باشد.

محمد رضا بلور ساز خاطرنشان کرد: شکل ریوی بیماری آلرژی (آسم)؛ شکل پوستی (اگزما) و شکل تنفسی (تب یونجه) می‌باشد.

وی اظهار کرد: علت اصلی ابتلا به آلرژی در کودکان مصرف مواد آلرژی زا یا قرار گرفتن در معرض آن است.

این فوق تخصص عفونی کودکان مطرح کرد: مواد آلرژی زا مانند مواد شوینده، موادغذایی محرک، قرار گرفتن درکنار حیوانات، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و هوای آلوده و عطر و ادکلن می‌باشد که در صورت تماس فرد، مبتلا به آلرژی می‌گردد.

وی عنوان کرد: بهترین روش درمان آلرژی در کودکان، پیشگیری از تماس با مواد آلرژی زا است.

بلور ساز متذکر شد: اگر بیماری آلرژی در کودکان شدت پیدا کند، نیاز به انجام تست آلرژی و واکسیناسیون است.

این فوق تخصص عفونی کودکان ابراز داشت: شایع‌ترین نوع آلرژی در کودکان، آلرژی غذایی است لذا کودکان مبتلا به این بیماری باید از مصرف مواد غذایی آلرژی زا خودداری کنند.

وی افزود: مهمترین مواد غذایی آلرژی زا عبارتند از توت فرنگی، بادام زمینی، ادویه جات، خربزه، تخم مرغ، است.

بلور ساز توصیه کرد: در محیط زندگی کودک نباید دود سیگار و آلودگی باشد و در روز‌های آلوده نباید کودکان مبتلا به بیماری آلرژی به مدرسه بروند.

این متخصص اذعان داشت: بهترین راه درمان بیماری آلرژی در کودکان، ابتدا پیشگیری و دوم مصرف دارو‌های آنتی هیستامینیک است.

این فوق تخصص عفونی کودکان تصریح کرد: آسم که نوعی آلرژی در کودکان است، کودک دچار اسپاسم راه هوایی می‌شود که علایم آن تنگی تنفس و افزایش تعداد تنفس می‌باشد و یک اورژانس پزشکی است و باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

وی ادامه داد: در صورت دسترس نبودن پزشک، می‌توان از اسپری سالبوتامول البته طبق دستور پزشک می‌باشد.

بلور ساز در پایان گفت: درمان آلرژی نوع پوستی نیز دوری از تماس با مواد آلرژی زا و استفاده از پماد‌های کورتن دار می‌باشد.
گفتی است همایش پزشکان کودکان ایران تا ۶ تیر ماه در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آلرژی یکی از بیماری‌های شایع کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آلرژی یکی از بیماری‌های شایع کودکان"، کلیک کنید.