ادعای تازه درباره قاچاق فیلم فسیل
آفتاب نیوز :
سیدابراهیم عامریان درباره میزان استقبال مخاطبان گفت: هرچند هنوز آمار رسمی درباره استقبال از اکران آنلاین فیلم فسیل ارایه نشده، اما براساس گزارش ها، با استقبال خوبی مواجه هستیم. با توجه به شرایطی که فیلم در اکران عمومی داشت، قطعا در اکران آنلاین آن هم شاهد اتفاق ویژه ای خواهیم بود، حتی در همین دو روز ابتدایی هم شاهد این استقبال ویژه بوده ایم و اتفاق متفاوتی برای این فیلم نسبت به دیگر فیلم های اکران آنلاین، رقم خورده است.
تهیه کننده فیلم سینمایی فسیل که بعد از حدود یک سال از اکران عمومی و با فروش بالغ بر 325 میلیارد تومان، عنوان دومین فیلم پرمخاطب سینمای پس از انقلاب را از آن خود کرده است، همزمان با اکران آنلاین این فیلم، درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم و تاثیر آن بر جلو افتادن زمان اکران آنلاین فسیل هم توضیح داد: برنامه ریزی ما برای اکران آنلاین این فیلم، عید نوروز 1403 بود، اما متاسفانه نسخه ای باکیفیت از فیلم به صورت غیررسمی منتشر شد. همچنان از طریق پلیس فتا پیگیری مراجع پخش این نسخه هستیم. هنوز نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی باعث قاچاق این فیلم شده است، اما به دلیل این اتفاق، مجبور شدیم فیلم را به سرعت اکران آنلاین کنیم. به دلیل تعهدی که به سکوی پلتفرم داشتیم، در کمتر از 24 ساعت فیلم به اکران آنلاین رسید.
قاچاق «فسیل» ارتباطی با اکران عمان نداشت
عامریان درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر ارتباط درز نسخه باکیفیت فیلم با اکران بین المللی آن در کشور هایی مانند عمان هم گفت: این صرفا یک حدس است و به نظرم از طرف همان دوستانی مطرح می شود که شاید نادیده فیلم ما را نقد هم می کردند! چطور می شود من به عنوان تهیه کننده فیلم اطلاعی از فرآیند قاچاق آن ندارم، اما این دوستان این گونه درباره اش گمانه زنی می کنند؟ همه این ها حرف و حدیث است. قطعا این گونه نیست. تمام نسخه هایی که ما برای اکران به خارج از کشور ارسال کرده ایم، علامت گذاری شده هستند و حداقل نکته اش این است که فیلم برای اکران در عمان، زیرنویس عربی داشته است! در حالی که نسخه قاچاق شده زیرنویس ندارد.
اگر آنچه حدس می زنیم اثبات شود، قطعا باید گفت همه سینما در خطر است. حتما باید برخی از سرور های مربوط به اکران در سینمای ایران تعویض شود در غیر این صورت، من نوعی قطعا دیگر فیلمی را در سینمای ایران اکران نخواهم کرد
وی افزود: نسخه ای که از فیلم ما منتشر شده، دقیقا نسخه ای است که در سینما های داخل کشور در حال اکران است و حتی تبلیغات ابتدایی هم در آن وجود دارد. این نسخه تنها در اختیار سینما ها بوده است و حتی لابراتوار ما هم نسخه بدون تبلیغات فیلم را در اختیار دارد! حتی نسخه موجود در شبکه شناسا هم نسخه دی سی پی بوده و بدون کی دی ام، قابل استفاده نبوده است.
عامریان تاکید کرد: پیگیر سرمنشا این اتفاق هستیم و حدس هایی هم می زنیم، اما امیدواریم اشتباه کرده باشیم. اگر آنچه حدس می زنیم برای مان اثبات شود، قطعا باید گفت همه سینما در خطر است. این اتفاق بسیار بدی برای همه سینمای ایران است که شاید به تعطیلی کامل فرآیند اکران منتهی شود. حتما باید برخی از سرور های مربوط به اکران در سینمای ایران تعویض شود در غیر این صورت، من نوعی، قطعا دیگر فیلمی را در سینمای ایران اکران نخواهم کرد.
تهیه کننده «فسیل» درباره نقش داشتن احتمالی رقبای این فیلم در چرخه اکران در مساله قاچاق آن هم گفت: ممکن است این اتفاق تعمدی باشد و حتی شاید پای رقبایی هم در میان باشد، اما نکته مهمتر این است که چگونه این اتفاق رخ داده و محل درز فیلم کجا بوده است؟ من تهیه کننده ای هستم که در مناسباتی مانند در اختیار قرار دادن نسخه فیلم به دیگران، ملاحظه دارم و هیچ گاه این کار را نمی کنم. تمام دوستان نزدیک من، حتی کارگردان همین فیلم، نسخه ای از آن در اختیار نداشته اند. حتی خود من در خانه شخصی و یا دفترم، نسخه ای از فیلم را نداشتم. به همین دلیل به خودم و اطرافم، کاملا مطمین هستم و حدس هایی درباره محل لو رفتن فیلم می زنم.
«فسیل» از اتاق فرمان سینما قاچاق شده است
وی افزود: مساله ما این نیست که چه کسانی فیلم را منتشر کرده اند، حتی اگر از رقبای ما باشند، مساله ما این است که از چه طریقی نسخه باکیفیت در اختیار آن افراد قرار گرفته است؟ به خصوص که نسخه منتشرشده، پرده ای هم نیست. فیلم به طور کامل از یک منبع، کپی شده، قطعا این اتفاق در یک سینما و توسط یک سینمادار رخ داده است. «فسیل» توسط فیلمبرداری مخاطب از روی پرده کپی نشد، بلکه از اتاق فرمان سینما، قاچاق شده است! این مساله اگر درست باشد و پیگیری نشود، خطر بزرگی سینمای ایران را تهدید می کند.
عامریان ادامه داد: از آنجایی که این نسخه، بسیار هم باکیفیت است، به راحتی در فضای مجازی در اختیار همه قرار می گیرد و حتی شبکه های ماهواره ای می توانند آن را پخش کنند. یعنی این گونه نیست که به دلیل کیفیت پایین، کسی نتواند از آن سواستفاده کند. این یعنی فیلم های ما دیگر در سینما ها امنیت ندارند و این یک خطر بزرگ برای سینمای ایران است.
نگذاشتند رکورد «عقاب ها» را بشکنیم
تهیه کننده «فسیل» درباره تاثیر لو رفتن نسخه قاچاق این فیلم بر میزان فروش آن در سینما ها هم گفت: تلاش ما این بود که در زمینه مجموع مخاطبان بتوانیم رکورد فیلم «عقاب ها» را هم بزنیم. البته منظور یک فیلم خاص نیست، اما رقابت همیشه شیرین است و دوست داشتیم فیلم مان عنوان پرمخاطب ترین فیلم بعد از انقلاب را هم به دست بیاورد. فیلم «عقاب ها» بیش از 40 سال است که این رکورد را در اختیار دارد و این یک افتخار برای عوامل آن است. این رکوردی است که اگر ما بدست بیاوریم، روزی که فیلم دیگری هم بیاید و آن را از ما بگیرد، خوشحال هم می شویم.
وی افزود: ما تا چند قدمی شکستن این رکورد هم رفته بودیم، اما متاسفانه نگذاشتند که به آن برسیم. حالا چه عمدی بود و چه غیرعمدی، این اتفاق باعث شد که این رکورد را به دست نیاوریم.
عامریان درباره فیلم های آماده اکران خود هم توضیح داد: در حال حاضر «تگزاس3» را به کارگردانی مسعود اطیابی آماده دارم و «هفتاد سی» به کارگردانی بهرام افشاری هم به رغم صدور پروانه نمایش، مسیولان ارشاد تصمیم گرفتند در جشنواره و اکران نوروز نباشد که ما هم این مساله را پذیرفتیم. غیر از این دو فیلم «مرد عینکی» هم به کارگردانی کریم امینی به پایان رسیده و در نوبت اکران قرار دارد.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادعای تازه درباره قاچاق فیلم فسیل" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادعای تازه درباره قاچاق فیلم فسیل"، کلیک کنید.