با دعوا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد/ بیش از ۵۰درصد شهروندان اجاره‌نشین هستند

با دعوا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد/ بیش از ۵۰درصد شهروندان اجاره‌نشین هستند

شهردار تهران گفت: تلاش کردیم در مشارکت با بخش‌های مختلف دولت، نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم. نمی‌توان با دعوا مشکلات مردم را حل کرد! چاره‌ای جز محبت، دوستی و همکاری برای حل مشکلات وجود ندارد.

به گزارش دکتر شهاب و به نقل از سایت شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، صبح امروز -۳ آبان‌ ۱۴۰۳- در قالب پویش «قرار خدمت» در جمع کارکنان شهرداری منطقه ۲۱ حاضر و در جمع آنها به سخنرانی پرداخت‌.

وی در ابتدای کلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهرداران گذشته این منطقه و تلاش‌ کارکنان زحمت‌کش، اضافه کرد: شهر ما تهران دچار مشکلات فراوانی است. حل این مشکلات مانند فاصله زیادی که بین شمال و جنوب آن وجود دارد، جز با تحول در خدمت‌رسانی به مردم جبران نمی‌شود.

شهردار تهران به فرسودگی ساختمان‌های شهر اشاره و گفت: موضوع ترافیک و آلودگی هوا نیز از دیگر مشکلاتی است که معمولاً مورد گلایه شهروندان بوده است. بیش از ۵۰درصد شهروندان امروز اجاره‌نشین هستند. گرانی سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بها، مردم را آزار می‌دهد.

زاکانی با بیان آنکه هیچ دستگاه دیگری مانند شهرداری در تماس مستقیم با مردم نیست، اظهار کرد: از بدو تولد تا انتهای حیات شهرداری می‌باید خدمت‌گزار شهروندان باشد. نباید اجازه داد رشد شهر، کاریکاتوری باشد. بدون تأمین سرانه‌های هفت‌گانه اجازه توسعه داد.

وی با یادآوری فراز و نشیب‌هایی که در تاریخ اداره شهر وجود داشت، تصریح کرد: اوایل سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در تنش مالی وجود داشت. بیش از ۲۰ سال بدهی‌های بانکی روی هم انباشته شده بود. بانک‌ها مدعی مطالبه ۱۷۰ همتی از شهرداری تهران بودند!.

شهردار تهران با اشاره به آنکه اعتقاد ما پذیرفتن مسؤلیت و پاسخگو بودن در قبال تعهدات است، اضافه کرد: تلاش کردیم در مشارکت با بخش‌های مختلف دولت، نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم. نمی‌توان با دعوا مشکلات مردم را حل کرد! چاره‌ای جز محبت، دوستی و همکاری برای حل مشکلات وجود ندارد.

علیرضا زاکانی با یادآوری آنکه سابقاً تصور می‌شد می‌توان با گران کردن شهر و فراری دادن مردم مشکلات شهر را حل کرد، گفت: به اعتقاد ما اما راه‌حل مشکلات مشارکت با دیگر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی به نقدینگی فراوان در جامعه اشاره و گفت: با هدایت نقدینگی سرگردان، رفع موانع و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌های لازم را برای ارتقای زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان استفاده کرد. از هر ابزاری باید برای باز کردن گره‌های زندگی مردم استفاده کرد.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با دعوا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد/ بیش از ۵۰درصد شهروندان اجاره‌نشین هستند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با دعوا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد/ بیش از ۵۰درصد شهروندان اجاره‌نشین هستند"، کلیک کنید.