بررسی برنامه های کمیته متناظر بین المللی کیفیت آب در پژوهشگاه اقیانوس شناسی

بررسی برنامه های کمیته متناظر بین المللی کیفیت آب در پژوهشگاه اقیانوس شناسی

از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی نشست تخصصی و هم اندیشی کمیته متناظر بین المللی سازمان ایزو کیفیت آب ( ISO/TC147 ) با هدف آشنایی با ساختار، برنامه ها و اهداف کمیته برگزار شد.

به گزارش دکتر شهاب، نشست تخصصی و هم اندیشی کمیته متناظر بین المللی سازمان ایزو کیفیت آب ( ISO/TC147 ) با هدف آشنایی با ساختار، برنامه ها و اهداف کمیته در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار شد.

در این نشست دکتر علی مهدی نیا معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه و رییس کمیته بین المللی متناظر کیفیت آب در این نشست ضمن تشکر از مشارکت و همکاری اعضای کمیته در سال1402، گزارشی در مورد استانداردهای ملی و بین المللی تدوین شده در این کمیته و بروز رسانی استانداردهای بین المللی و ملی کیفیت آب را ارایه کرد و مشارکت همه متخصصین و ذینفعان در این حوزه را خواستار شد.

همچنین ندا شیجونی، دبیر کمیته نیز گزارشی از آشنایی با ساختار و گروه های کاری کمیته بین المللی ایزو را ارایه و مشارکت در تدوین 124 استاندارد بین المللی و 11 استاندارد ملی در حوزه کیفیت آب را از اقدامات این کمیته در سال گذشته برشمرد و انجام «طرح مطالعاتی بررسی استانداردهای بین المللی و ملی کیفیت آب” توسط اعضای کمیته را از دستاوردهای مهم سال 1402 عنوان کرد.

دکتر شاه رضایی، مجری «طرح مطالعاتی بررسی استانداردهای بین المللی و ملی کیفیت آب» توضیحاتی از نتایج این طرح را در قالب موضوعات قابل تدوین در سال 1403 ارایه داد و مشارکت فعال در بروزرسانی استانداردهای منقضی شده را نیز از اعضا، خواستار شد.

به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، دبیرخانه کمیته بین المللی متناظر ایزوکیفیت آب (ISO/TC147) از سال 1397 در پژوهشگاه مستقر است و در طی دو دوره فعالیت، موفق به اخذ عنوان کمیته نمونه استان تهران و کمیته نمونه کشوری شده است.

پایان خبر دکتر شهاب

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی برنامه های کمیته متناظر بین المللی کیفیت آب در پژوهشگاه اقیانوس شناسی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی برنامه های کمیته متناظر بین المللی کیفیت آب در پژوهشگاه اقیانوس شناسی"، کلیک کنید.