خطرات اختلالات تیروییدی در بارداری

سربازی عنوان کرد؛

خطرات اختلالات تیروییدی در بارداری

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به عواقب بی توجهی به درمان اختلالات تیرویید در بارداری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری دکتر شهاب، محمدرضا سربازی، با اشاره به هفته جهانی اطلاع رسانی تیرویید، گفت: هفته جهانی تیرویید با هدف افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری های تیرویید، عوارض و راه های پیشگیری و درمان آن نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تیرویید بزرگ ترین غده درون ریز بدن است، هورمون های تیروییدی را برای عملکرد درست و دقیق کل بدن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه اختلال در عملکرد غده تیرویید یا ترشح هورمون های آن می تواند باعث اختلال در کارکرد بدن شود.

به گفته سربازی، گرچه اختلالات تیروییدی در زنان شایع تر از مردان است اما در همه جهان این اختلالات در هر دو جنس و در تمام سنین شایع است.

سربازی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در بروز اختلالات تیروییدی نقش دارند، کمبود ید در غذای مصرفی روزانه، ابتلاء به دیابت، مصرف مستمر بعضی از داروها و مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و…) را در بروز اختلالات تیروییدی موثر عنوان کرد.

وی افزود: مصرف نمک های غیر تصفیه شده و فاقد ید اثرات نامطلوبی بر عملکرد تیرویید خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری های معاونت بهداشت با تاکید بر لزوم درمان اختلالات تیرویید در زنان باردار گفت: بی توجهی به درمان مشکلات تیرویید در زنان باردار ممکن است منجر به بروز عوارض جدی در مادر و جنین شود.

سربازی، سرطان تیرویید را یکی از بیماری های غده تیرویید برشمرد و یادآور شد: اکثر سرطان های تیرویید در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

وی تاکید کرد: اغلب گره های تیرویید غیر سرطانی هستند ولی پیگیری همه آنها ضروری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطرات اختلالات تیروییدی در بارداری" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطرات اختلالات تیروییدی در بارداری"، کلیک کنید.