در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس فوری در غزه هستیم

در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس فوری در غزه هستیم

آفتاب نیوز :

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی افزود: ما در تلاش برای دستیابی به توافقی برای آتش بس فوری هستیم تا کمک های بیشتری وارد غزه شود. جریان کمک به غزه کافی نیست و ما تمام تلاش خود را برای ارسال بیشتر آن به کار خواهیم بست

رییس جمهور آمریکا در پی هشدار های سازمان ملل مبنی بر قرار گرفتن مردم غزه در یک قدمی قحطی و به رغم پایان ندادن به سیاست حمایت از اسراییل اذعان کرد که میزان کمک های ارایه شده به غزه می رسد، کافی نیست و در عین حال ادعا کرد آمریکا برای افزایش آن «هر اقدامی» انجام خواهد داد.

بایدن ادعا کرد که این اقدامات شامل ارایه کمک به غزه صورت هوایی می شود.

رییس جمهور آمریکا برخلاف پیش بینی های گذشته خود 10 اسفند ماه اعلام کرد که اکنون بعید است آتش بس در غزه میان اسراییل و حماس در غزه تا روز دوشنبه هفته آینده اتفاق بیفتد.

خبرنگاران روز پنجشنبه به وقت محلی از جو بایدن رییس جمهور آمریکا پرسیدند، آیا همچنان امیدوار است توافق آتش بس میان اسراییل و حماس تا روز دوشنبه حاصل شود که بایدن در پاسخ گفت: «امید داشتن در طبیعت انسان است.»

رییس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که حمله به فلسطینی های در انتظار کمک در شمال غزه، تلاش ها برای دستیابی به توافق بین حماس و اسراییل را پیچیده تر خواهد کرد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا این حمله دستیابی به آتش بس را دشوارتر می کند، به خبرنگاران گفت: «حتما چنین خواهد شد».

ده ها فلسطینی 10 اسفند ماه 1402 در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه به دست نیرو های رژیم اسراییل به شهادت رسیدند. حماس نیرو های اسراییلی را مقصر می داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کردند، در حالی که اسراییل در توجیه جنایت خود مدعی است که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت درمیان فلسطینی ها بوده است، زیرا جمعیت به سمت کامیون ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می گویند که حداقل 104 فلسطینی بر اثر این حمله اسراییل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی ها در طول 5 ماه جنگ به بیش از 30 هزار نفر رسید.

مقامات بهداشتی غزه گفتند که بیش از 750 نفر دیگر بر اثر حمله اسراییل به فلسطینیان در اطراف کاروان کمک رسانی، زخمی شدند. این حادثه در حالی رخ داد که کاروانی متشکل از 30 کامیون کمک رسانی از رفح به سمت شمال غزه به خیابان الرشید در غرب شهر غزه رسیدند.

گروه های مقاومت فلسطین 15 مهرماه 1402برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات غافلگیرکننده ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسراییل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 برابر با 24 نوامبر 2023، میان اسراییل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسراییل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، 7 روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه 10 آذر برابر با اول دسامبر 2023، آتش بس موقت به پایان رسید و رژیم اسراییل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات اسراییل از هفتم اکتبر (15 دکتر شهاب) به 30 هزار و 35 نفر رسیده است و 70 هزار و 457 شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس فوری در غزه هستیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس فوری در غزه هستیم"، کلیک کنید.