راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل

شاید برای خیلی از شما عزیزان شرایط بیماری برای خود و یا عزیزانتان پیش آمده باشد که چالش و دغدغه فکری برای مراقبت و نگهداری از بیمار باعث رنجش خاطر شما شده باشد حال اگر بیماری خاص و شرایط ویژه داشته باشد قطعاً با وجود مشکلات و روزمرگی نمی توانید به خوبی در روند درمان بیمار به او کمک کنید در این شرایط نیاز به یک پرستار ماهر و با تجربه و دلسوز دارید انتخاب یک پرستار مناسب برای بیمار و خانواده او نیز بسیار کمک کننده است و باعث می شود بار مشکلات بیماری از روی دوش شما کمی برداشته شود استخدام پرستار از شرکت آسایش گستران بهترین انتخاب خواهد بود در ادامه با راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل شما را آشنا می کنیم پس تا انتها همراه باشید.

راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل

بیماری خاص چیست؟

بیماری خاص به بیماری گفته می شود که شرایط نگهداری از بیمار خاص و روش درمان بسیار سخت است و گاهی درمان کارساز نخواهد بود، بیماران خاص هزینه مراقبت و نگهداری از آن ها بسیار بالا است زیرا دارو های مصرفی برای آنان نایاب و در صورت موجود بودن داروها بسیار گران هستند این بیماری ها نادر هستند و دربین تعداد کمی این بیماری ها به وجود می آید بیماران با این شرایط تحت حمایت دولت قرار می گیرند با این حال امکان درمان قطعی برای این بیماران خاص وجود ندارد و با پرداخت هزینه های زیاد فقط می توان بیماری را کنترل کرد.

انواع بیماری های خاص

بیماری هایی خاص انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها مورد برسی قرار می دهیم دقت داشته باشید پرستار این بیماران احتیاج به دانش و مهارت خاص هستند و باید اطلاعات کافی در مورد این بیماران داشته باشند و شرایط زندگی در منزل را برای این بیماران فراهم کنند.

سرطان

سرطان نیز با وجود این که در بین افراد شیوع پیدا کرده است و نسبت به قبل درمان و دارو های در دسترس تری دارند اما باز همه به عنوان بیماری خاص شناخته شده است و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه از این بیماران است.

تالاسمی

این بیماری نوعی بیماری کم خونی شدید است که در دو نوع آلفا و بتا وجود دارد و بیماران مبتلا به این بیماری باید به صورت مستمر و منظم از فرآورده های خونی استفاده کنند اکثر مبتلایان به این بیماری از طریق وراثت مبتلا شده اند و پرستاری که از این بیماران مراقبت می کند باید توانایی انجام امور مثل تزریق خون را داشته باشد.

دیالیز

بیماران دیالیزی بیمارانی هستند که نارسایی کلیه دارند و تنها در صورت پیوند کلیه درمان می شوند در غیر این صورت باید تا پایان عمر خود طبق برنامه مشخص دیالیز شوند.

راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل

هموفیلی

این بیماری باعث می شود انعقاد خون در بیماران صورت نگیرد این بیماری به صورتی ارثی منتقل می شود و عمده این بیماران از طریق وراثت به این بیماری دچار شده اند این بیماران باید تحت مراقبت شدید قرار گیرند زیرا در صورت جراحت و آسیب خون زیادی را از دست می دهند و برای جلوگیری از خون ریزی باید داروی انعقاد خون دریافت کنند، عمده این بیماران دچار مشکلات مفصلی می شوند.

ای بی یا بیماری پروانه ای

این بیماری یک بیماری پوستی تلقی می شود و باعث می شود تاول های دردناک در بافت پوست بیمار ایجاد شود شدت پیشروی این بیماری زیاد است و شاید تا مرگ پیش رود، پوست این بیماران حساس و نازک است و با کوچک‌ترین خراش و آسیب جزئی کنده می شود، برخی از افرادی که مبتلا به سرطان پوست هستند ممکن است به این بیماری دچار شوند.

ام اس

این بیماری به دلیل اختلال در سیستم عصبی فرد رخ می دهد و باعث بروز ناتوانی در بیمار مبتلا می شود مانند: حملات عصبی، کاهش و تحلیل قدرت عضلانی و پوکی استخوان، در این بیماری میلین یا لایه پوشش عصبی از بین می رود، این بیماری با تست و تصویر برداری قابل تشخیص نیست و فقط با علائم تشخیص داده می شود.

پرستار بیماران خاص چه کمکی به ما می کند؟

این پرستاران باید مهارت و دوره های لازم در این زمینه را دیده باشند بیماران مبتلا به تالاسمی که نیاز به تزریق دارو و خون دارند پرستار به آن ها کمک می کند که شرایط بهتری را تجربه کنند.

بیماران هموفیلی که باید فاکتور انعقاد خون دریافت کنند برای ماندن در منزل باید از یک پرستار برای انجام امور مراقبت و نگهداری بیمار استخدام پرستار بسیار کمک کننده است.

راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل

بیماران دیالیزی نیاز به ماندن در بیمارستان را ندارند اما به صورت دوره ای باید برای انجام دیالیز به بیمارستان مراجعه کنند اگر این بیماران در سن سالمندی باشند حتماً نیازمند یک نفر مراقب و پرستار هستند.

بیماران مبتلا به ام اس که در وضعیت حاد به سر می برند و بیماری آنان پیشرفت کرده است دچار ضعف و ناتوانی عضلانی هستند و باید در طول روز یک نفر مراقب بیمار در کنار این بیماران باشد تا در فعالیت های روزمره به او کمک کند.

کلام پایانی:

بیماری و مشکلات جسمانی روند زندگی خود بیمار و اطرافیان را تغییر می دهد بخصوص اگر فرد مبتلا به بیماری های خاص داشته باشند و روند و شرایط درمان در او متفاوت است، اما با کمک گرفتن از پرستار و فردی که اطلاعات و دانش لازم را در این زمینه داشته باشد بسیار به شما در سپری کردن این دوران کمک خواهد کرد، آسایش گستران با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان بهترین خدمات و بهترین و با تجربه ترین پرستاران را برای خدمت رسانی استخدام کرده است و شما برای کمک گرفتن از پرستاران آسایش گستران می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهنمای مراقبت از بیماران خاص در منزل"، کلیک کنید.