طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو

سبوس برنج چیست؟ چگونه تولید می شود؟

سبوس برنج (به انگلیسی: ) به پوسته خارجی برنج و سلول های خارجی که به بخش نشاسته ای برنج چسبیده اند، گفته می شود. این ماده یکی از محصولات جانبی اصلی در تولید برنج سفید است که در طی فرآیند آسیاب جدا می شود. برنجی که سبوس آن حفظ شده و از بین نرفته باشد، با نام برنج قهوه ای شناخته می شود.این ماده  که حاوی 15 تا 20 درصد چربی است، با تولید بیش از 63 میلیون تن در کل دنیا، عمدتاً برای تهیه خوراک دام یا سوخت برای دیگ بخار کاربرد دارد و فقط مقدار کمی از آن برای استخراج و تهیه روغن سبوس برنج به کار می رود.

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو

نحوه تولید سبوس برنج بدین صورت است که در فرآیند تولید برنج، این ماده از طریق دستگاه میلر از برنج جدا می شود. این فرآیند شامل دو مرحله اصلی است: ابتدا پوسته بیرونی برنج با استفاده از دستگاه جدا می شود و سپس لایه نازک دانه برنج که به عنوان لایه زیرین شناخته می شود، نیز از طریق همین دستگاه جدا می شود. سبوس برنج جدا شده سپس تحت عملیات تصفیه و ضدعفونی قرار می گیرد تا از هرگونه آلودگی و آفت های ممکن پاک شود. و حالا می رسیم به خواص سبوس برنج!

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم به آن دچار هستند، این مساله می تواند به دلایل مختلف از جمله زمینه های ژنتیکی، هورمونی، کمبود برخی مواد در بدن و انواع بیماری ها به وجود بیاید.مشکلی که در مورد آن صحبت می کنیم از آن دست مواردی است که اغلب افرادی که به آن دچار هستند قطعا تا به حال برای درمان به سراغ انواع و اقسام ویتامین ها، شامپو، داروها و …رفته اند، فارغ از هر نتیجه ای که حاصل شده باشد باید بدانید که ریزش مو به جز مواردی که زمینه ی ارثی داشته باشد می تواند با تغذیه ی شما دارای ارتباط مستقیم باشد.

شاید تا به حال در مورد اثرات تغذیه و مواد مختلف طبیعی که می تواند به شما در درمان ریزش مو کمک کند شنیده باشید اما در این جا قصد داریم تا یک ماده ی شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم، یکی از راه های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو! این شما و این جادوی سبوس برنج برای مو

سبوس برنج یک ماده جادویی برای مو

سبوس برنج به پوسته ی خارجی برنج گفته می شود که دارای خواص بسیار زیادی است اما از برنج سفیدی که ما معمولا به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم جدا می شود، جدا شدن این پوسته از روی برنج به معنای از دست رفتن بخش عمده ای از ارزش غذایی آن است.برنجی که سبوس آن جدا نشده باشد برنج قهوه ای نام دارد. در ادامه با خواص، طرز تهیه و طریق مصرف دمنوش سبوس برنج برای مو آشنا شوید.

خواص سبوس برنج و دمنوش آن چیست؟

سبوس برنج سرشار از مواد آنتی اکسیدان، فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، منگنز، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ای، ویتامین ب1، ب2،ب5 و ب6 می باشد. بنابراین سبوس برنج سرشار از ویتامین B است.فواید بسیار زیادی برای این ماده ی مغذی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به لاغری، کاهش فشار خون، تقویت حافظه، دیابت، یبوست، شفافیت پوست و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد

روش استفاده از سبوس برنج برای جلوگیری از ریزش مو

برای تقویت مو با استفاده از سبوس برنج می توانید به دو شیوه عمل کنید.

روش اول: استفاده از جوشانده سبوس برنج به عنوان دمنوش

نحوه دم کردن سبوس برنج: شما می توانید از جوشانده سبوس برنج برای مو استفاده کنید طرز تهیه این دمنوش ساده است به این ترتیب که دو قاشق سبوس برنج را داخل یک عدد فیلتر چای و دمنوش ریخته و داخل آب جوش بگذارید تا دم بکشد. دقیقا به همان شکلی که چای دم می کنید، می توانید برای طعم دادن به آن از دارچین، هل و سایر طعم دهنده های طبیعی نیز استفاده کنید.دم کرده سبوس برنج برای مو علاوه بر جلوگیری از ریزش می تواند در آرامش اعصاب، کمک به بیماران دیابتی و فشار خون نیز موثر باشد.

روش دوم: استفاده به روش ماسک مو

دو قاشق پودر سبوس برنج را در دو لیتر آب حل کرده و به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و اجازه دهید تا ته نشین شود سپس آب یا عصاره ی آن با روغن مورینگا مخلوط کرده و آنرا روی پوست یا موی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید قیمت روغن مورینگا با توجه به نوسانات بازار متغیر است اما به لحاظ تاثیر گذاری ارزش خریدن را دارد .

مضرات سبوس برنج

در کنار تمام فواید سبوس برنج برای بدن، این ماده نیز همچون هر ماده غذایی دیگری عوارضی دارد. مضرات سبوس برنج مربوط به مصرف بیش از حد آن است، زیرا در مقدار بالا، به دلیل دارا بودن فیتات و فسفات و اتصال آن ها به آهن، روی و کلسیم، مانع جذب این مواد در بدن می شود و در نتیجه، بدن در طولانی مدت و مصرف سبوس برنج به میزان زیاد، با کمبود این مواد روبه رو می شود. همچنین از دیگر مضرات سبوس برنج برای افرادی است که روده حساسی دارند، زیرا میزان فیبر سبوس بالا است و در نتیجه سبب ایجاد مشکلاتی برای این افراد می شود.

خواص سبوس برنج برای لاغری

سبوس برنج غنی از فیبر است، فیبر یکی از موادی است که نقش بسیار موثری در روند کاهش وزن دارد. از فواید فیبر برای و کاهش وزن این است که فیبر، یبوست را که یکی از عوامل چاقی است را درمان می کند و از این طریق موجب لاغری می شود. همچنین فیبر می تواند می تواند موجب کنترل اشتها و گرسنگی مداوم شود که این موضوع در رژیم های لاغری بسیار مفید است و موجب می شود که مواد غذایی کمتری به بدن برسانیم.

از دیگر خواص سبوس برنج برای لاغری می توان به تامین نیاز های بدن اشاره کرد. سبوس برنج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است و در طول رژیم غذایی می تواند نیاز های بدن را تامین کند. سبوس برنج با داشتن ویتامین B از بروز حالاتی مانند عصبانیت ناشی از رژیم، بی حالی و حتی گرسنگی جلوگیری می کند.

برای کاهش وزن و لاغری تنها رژیم غذایی پاسخگو نیست و نیاز به ورزش و فعالیت بدنی نیز هست. لاغری با سبوس برنج اینگونه است که این ماده با رساندن پروتیین، فیبر و ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B6، سبب تامین انرژی بسیار مطلوبی برای تقویت عضلات می شود. سبوس برنج با آنتی اکسیدان های فراوان خود متابولیسم چربی ها را افزایش می دهد و به و لاغری شخص کمک شایانی می کند. دریافت این ویتامین ها و مواد مغذی موجود در سبوس برنج، به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند و از آسیب به بدن در طول رژیم کاهش وزن جلوگیری شود.

.سبوس برنج و رژیم لاغری

با وجود آنکه یکی از مهم ترین خواص سبوس برنج برای لاغری است، اما تنها با مصرف سبوس برنج نمی توان به وزن ایده آل رسید؛ به همین دلیل نیاز است یک اصولی داشته باشید تا شما را به تناسب اندام برساند و به شما کمک کند سلامتی خود را حفظ نمایید.یکی از ویژگی های رژیم های بهاره غفاری این است که هیچ ماده غذایی را به طور کامل حذف نمی کند و در مواد مغذی روزانه نیز هیچ محدودیتی ندارند؛ به همین دلیل نه تنها این رژیم ها تاثیری طولانی مدت دارند، بلکه می توانید تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

روغن ماکادمیا چیست

روغن ماکادمیا از آجیل درختان ماکادامیا حاصل می شود. ظاهری شفاف و زرد روشن دارد. برخلاف روغن نارگیل، در دمای اتاق مایع است. روغن ماکادامیا سرشار از اسیدهای چرب و پتاسیم است  به ویژه غلظت اسید پالمیتولیک، آن را به عنصر محبوب در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل می کند که به معنای صاف کردن پوست و مو است. این ماده به عنوان یک روغن پخت و پز و یک محصول حالت دهنده مو، به صورت خالص و فشرده شده سرد محبوب است. روغن ماکادامیا همچنین در ماسک های مو، لوسیون های پوستی و کرم صورت یافت می شود

برای خرید روغن ماکادامیا خالص و ارگانیک و اطلاع از قیمت روغن ماکادمیا برای مو و پوست و سایر روغن های گیاهی می توانید به سایت بیز استار مراجعه کرده و علاوه بر اطلاع از نحوه خرید روغن ماکادامیا اصل، انواع روغن های گیاهی مناسب برای پوست و مو را در این فروشگاه پیدا کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو"، کلیک کنید.