فعالیت‌های عمرانی در دیواندره جانی تازه می‌گیرد

فعالیت‌های عمرانی در دیواندره جانی تازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دکتر شهاب از سنندج، شهرداری دیواندره، گام‌هائی اساسی را برای ایجاد توسعه پایدار شهری برداشته است. در این راستا می‌توان به احداث پارک جنگلی به مساحت 60 هکتار اشاره کرد که هم‌اکنون اجرای فاز اول آن به مساحت 5/12 (دوازده‌ونیم) هکتار در حال انجام است. شهرداری دیواندره با انجام این پروژه‌ی مهم در تلاش است تا فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت، نشاط و شادابی شهروندان، کمک به توسعه‌ی ورزش همگانی را برای شهروندان دیواندره‌ای فراهم نماید.

شهرداری‌ها مهم‌ترین نهاد خدمتگزاری به مردم می‌باشند. نوسازی و زیباسازی یکی از اهداف عمده‌ی طرح‌های توسعه‌ی شهری است و برداشت هر فردی از هویت، پیش از آشنایی با فرهنگ آن جامعه از شیوه‌ی معماری و شهرسازی و دیگر پدیده‌هایی که از طریق بصری متجلی می‌گردد، ممکن می‌شود. بنابراین شهرداری‌ها باید با درنظرگرفتن عوامل و اجرای اهداف نسبت به ساماندهی، زیباسازی و آینده‌نگری شهرها همت می‌گمارند.

شهرداری دیواندره یکی از شهرداری‌های موفق در سطح استان کردستان است که توانسته در راستای ایجاد توسعه‌ی پایدار و رفع مشکلات شهری گام‌های اساسی را بردارد. پیرامون همین موضوع با مهندس «منصور مرادویسی» شهردار محترم شهر دیواندره گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

جایگاه مدیریت شهری در روند توسعه شهر
شهردار دیواندره با اشاره به نقش و جایگاه شهرداری‌ها عنوان می‌کند: شهر به عنوان یک منبع توسعه مطرح و جایگاه مدیریت شهری در روند توسعه‌ی شهر و بهبود سکونتگاه‌های شهری نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد.

«منصور مرادویسی» به توسعه‌ی شهرها و نقش مدیریت شهری اشاره کرده و ادامه می‌دهد: توسعه‌ی سریع شهری، در چند دهه‌ی اخیر از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، محیطی متشکل شده و زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار داده است. مطرح شدن توسعه‌ی پایدار، به‌عنوان شعار اصلی هزاره‌ی سوم نیز ناشی از اثرات شهرها بر گستره‌ی زیست‌کره و ابعاد مختلف زندگی انسانی است. بدون شک بحث از پایداری و توسعه‌ی پایدار بدون توجه به مقوله‌ی شهرنشینی بی‌معنی خواهد بود. طی صد سال اخیر، شهرها درصد زیادی از جمعیت جهان را به سوی خود جذب کرده‌اند.

وی در ادامه به وضعیت شهر دیواندره نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: دیواندره یکی از معدود شهرهایی است که هنوز بسیاری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن بالفعل نشده و نیازمند توجه و پشتیبانی مسئولان ذیربط است. شهری که در مسیر تردد گردشگران قرار گرفته، اما بهره‌ای چندان از این فرصت نصیب این شهر نشده است.

شهرداری‌ها و رونق اقتصاد شهر
شهردار دیواندره می‌افزاید: شهرداری دیواندره نیز با توجه به نقش و رسالتی که بر عهده دارد در راستای ایجاد بسترهای مناسب در حوزه‌ی مدیریت شهری اقدام به اجرای چندین پروژه‌ی عمرانی در حوزه‌ی فضای سبز شهری، آسفالت و جدول‌گذاری معابر عمومی در سطح شهر و ایجاد درآمدهای پایدار نموده است.

مرادویسی همچنین عنوان می‌کند: به این دلیل نقش شهرداری‌ها در رونق اقتصاد شهری برجسته می‌گردد که شهرداری‌ها، مدیریت شهر را بر عهده دارند و عملکرد و فعالیت‌های آن‌ها به توسعه یا توقف رشد اقتصادی شهرها می‌انجامد. تأمین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی و اساساً زیرساخت‌هایی که توسط شهرداری‌ها پایه‌گذاری می‌شود، همه و همه نهایتاً به پویایی اقتصاد شهر منجر می‌گردد، به این صورت که شهرداری‌ها با تأمین زیرساخت‌ها نیازهای شهروندان را بهبود می‌بخشند و از سوی دیگر شغل‌های مستمر و پایدار ایجاد می‌کنند.

وی می‌افزاید: از زمانی که سکانداری مدیریت شهرداری را بر عهده گرفتم، خود را موظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی نمودم تا بتوانم خدمات زیربنایی را به شهروندان دیواندره‌ای ارائه دهم، زیرا مردم با اصالت و فرهنگ‌پرور دیواندره شایسته‌ی ارائه‌ی بهترین امکانات و خدمات هستند.

«منصور مرادویسی» اظهار می‌کند: شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم‌های طبیعی ندارند. در این میان فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره یگانه شهرها در متابویلسم آن‌ها نقس اساسی را دارا می‌باشد که کمبود آن‌ها می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

توسعه‌ی فضای سبز شهری

شهردار دیواندره در ادامه با اشاره به اجرای طرح پارک جنگلی عنوان می‌کند: باتوجه به ضرورت و نیاز شهر دیواندره به توسعه‌ی فضای سبز شهری، و ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری شهری، اقدام به اجرا و احداث پارک جنگلی کردیم. لازم به ذکر است این مکان دارای امکانات بسیار خوبی برای جذب گردشگران و رونق شهر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت‌های عمرانی در دیواندره جانی تازه می‌گیرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت‌های عمرانی در دیواندره جانی تازه می‌گیرد"، کلیک کنید.