فیلم / آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد

پوشش زنده؛

فیلم آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد

آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری دکتر شهاب، آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از لحظاتی پیش در ساختمان شیشه‌ای صداوسیما آغاز شد.

بنابراین گزارش، با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور در روز ۸ تیرماه سال جاری، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با فاصله تقریبی ۲ میلیون رأی از یکدیگر به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

شب گذشته نیز اولین مناظره بین این دو نامزد در ساختمان شیشه‌ای صداوسیما با موضوع «سیاست» برگزار شد که می‌توانید در اینجا این مناظره را تماشا کنید ضمن اینکه مناظره امشب با موضوع «اقتصاد» برگزار خواهد شد.

در این گزارش سعی داریم پوشش لحظه به لحظه مناظره را به شما مخاطبان محترم ارائه دهیم.

 

در ابتدای مناظره، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد

 

با اعلام خسروی (مجری) این مناظره به موضوعات اقتصادی اختصاص دارد، مناظره اول در دور دوم این انتخابات روز گذشته با موضوع مسائل سیاست داخلی و سیاست‌خارجی و فرهنگی برگزار شده بود. در دور اول این انتخابات نیز ۵ دور مناظره میان ۶ نامزد برگزار شده بود که اکثر آنها به  مسائل اقتصادی و اجتماعی اختصاص داشت. تنها تغییر ظاهری مناظره دوم نسبت مناظره اول در دور دوم تغییر جایگاه نشستن آقایان جلیلی و پزشکیان  است؛ در این مناظره دوم، پرسش و پاسخ اول با آقای پزشکیان خواهد بود.

 

سئوال اول از مسعود پزشکیان است با این مضمون که آقای پزشکیان! مشاور سیاسی شما در میزگرد سیاسی گفت که قانون اقدام راهبردی مجلس مانع بازگشت آمریکا به برجام شد. این قانون پس از خروج آمریکا از برجام بود؛ علت مخالفت شما با این قانون چیست؟

پاسخ پزشکیان به سئوال اول

دیشب در بحثهایی که شد این تداعی شده که من به سردار بزرگ ملی کشور طوری بحث شده که انگار بی احترامی شده است نسبت به آن بزرگوار. من ایشان (شهید سلیمانی) را غرور ملی و خار چشم دشمنان می دانم و ایشان الگویی است برای جوانان ما که راهش را ادامه دهند که در این صورت خیلی از مشکلات  کشور با دیدی که ایشان داشت حل می‌شود.

ایشان قهرمان ظلم ستیز در خارج و یار و یاور ستمدیدگان در  داخل بود؛ چه با حجابان و چه بی حجابان و چه مذهبی ها و چه غیرمذهبی‌ها.

پزشکیان در پاسخ به سوال مجری درباره قانون اقدام راهبردی مجلس: چون قانون است، اجرا خواهم کرد.

با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای امنیت ملی صحبت می کنیم و به نگاه و زبان مشترک خواهیم رسید.

اینطور نیست که اگر آمریکا به تعهدات عمل نکرد ما به تعهدات عمل کنیم.

فقط با یک گزینه وارد  گفت‌وگو (درباره برجام) نخواهم شد.

هیچ حاکمیت و دولتی در طول تاریخ در درون قفس نتوانسته به رشد و شکوفایی برسد.

مجبوریم برای رشد و شکوفایی اول با کشورهای منطقه تعامل و تبادل کنیم و بعد با کشورهای دیگر.

لازمه این کار داشتن گزینه های مختلف است و استفاده از کارشناسان و نخبگان و هماهنگی و تعامل و در نتیجه چهارچوب‌های قانونی.

هیچ وقت قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو کنیم یا  نکنیم. این یک گفت‌وگوست؛ بستگی دارد که چه می دهیم و چه می‌گیریم.

اول موضوع  نگاه است؛ آیا می خواهیم مشکلمان را با دنیا حل کنیم یا خیر؟

معتقدم باید از بن بست خارج شویم تا مشکلات کشور را حل کنیم.

 

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلم / آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلم / آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد"، کلیک کنید.