لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی

لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اذعان بر اینکه حوزه تحقیقات آموزش و ترویج دستاورد‌های جدیدی در کاشت محصولات مختلف کشاورزی داشته است؛ گفت: به کشاورزان به عنوان مجریان جبهه مقاومت تولید توصیه می کنیم از تحقیقات و فناوری‌هایی که باعث ارتقا محصولات کشاورزی می‌شود، استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دکتر شهاب از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی در هفتمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت پاییزه «ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله؛ خود کفایی در حوزه محصول ارزشمند «گندم» را تبریک گفت و در ادامه از تمام بخش‌های وزارت کشاورزی از جمله سازمان‌های جهاد در سراسر استان‌ها و کشور، دفتر ترویج، سازمان‌ها و موسسات مختلف حوزه کشاورزی، مروجان و محققان و بخش خصوصی، شرکت تعاونی‌های روستایی و مکانیزاسیون که وظیفه میزبانی کاروان ترویجی را بر عهده گرفتند، سپاسگزاری کرد.

قاسمی با اشاره به گسترش برنامه کاروان‌های ترویجی گفت: این رویداد مهم در بیش از ۵۰۰ نقطه در کشور به صورت هماهنگ و همزمان برگزار شد. همچنین حضور کاروان‌های ترویجی، مروجان، تشکل‌های مردمی و کشاورزان در کل کشور را به عنوان یک کنش گری و جریان سازی اجتماعی بسیار مهم و اثر گذار دانست.

وی افزود: امیدواریم این تلاش‌ها در راستای افزایش بهره وری و رسوخ علم و دانش در نقطه‌های مختلف کشاورزی کشور رخ دهد.

مجتبی خیام نیکویی رئیس سازمان تات و معاون وزیر در ابتدای شروع برنامه و پخش از شبکه ملی برکت شهادت سید الشهدا لبنان را تسلیت گفت، و در ادامه از اجرای برنامه کاروان ترویج ملی در کلیه استان‌ها ابراز خوشحالی کرد؛ و از کلیه کشاورزان و مروجان تشکر کرد..

خیام نیکویی به جریان سازی اجتماعی برای الگوی کشت اشاره کرد و گفت: باید از مروجین که هم و غم‌هاو مسائل علمی کشاورزان را پاسخ می‌دهند قدردانی کرد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی؛ با اشاره به بحث ارتقا بهره وری با استفاده از آب سبز، گفت: استفاده از گلخانه‌ها به جای فضای باز برای کاشت سبزیجات در کاهش میزان مصرف آب با رشد فناوری‌های جدید امکان پذیر است.

وی با اذعان بر اینکه حوزه تحقیقات آموزش و ترویج دستاورد‌های جدیدی در کاشت محصولات مختلف کشاورزی داشته است؛ به کشاورزان به عنوان مجریان جبهه مقاومت تولید توصیه کرد، از تحقیقات و فناوری‌هایی که باعث ارتقا محصولات کشاورزی می‌شود، استفاده کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی"، کلیک کنید.