نهاد نیروی انتظامی حافظ امنیت و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش جامعه است

نهاد نیروی انتظامی حافظ امنیت و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش جامعه است

دکتر شهاب/سمنان معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه «رسانه» و «امنیت» مکمل یکدیگر هستند گفت: نهاد فرماندهی انتظامی حافظ امنیت و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش جامعه است.

سرهنگ علی بصیری ۱۲ مهرماه ضمن تبریک هفته انتظامی «رسانه» و «امنیت» به عنوان دو مفهوم کلان مکمل یکدیگر هستند و نیروی انتظامی و نهادهای مدنی و مردمی و رسانه‌ای می‌توانند در یک همسویی و همدلی و همراهی با بسیاری از خطرات و تهدیدات کنونی که عمدتا ناشی از توطئه‌ها و دشمنی‌های نیروهای خارجی است مقابله کنند. نهاد فرماندهی انتظامی حافظ امنیت و جان و مال مردم است و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش و سلامت روانی جامعه محسوب می‌شود.

وی از هفته نیروی انتظامی به عنوان فرصتی برای تقدیر و تکریم امنیت، رشادت، عقلانیت و ایثار نام برد و اظهار کرد: احترام به فضیلت‌هایی همچون امتیت، رشادت و عقلانیت و تحسین آنها محدود به این هفته یا مناسبت‌های دیگر نیست  و محترم شمردن آنها علاوه براینکه یک وظیفه شهروندی و ملی به حساب می‌آید، ضرورتی بدیهی و راهبردی است که در هر جامعه‌ای توجه به آن می‌تواند فراتر از امنیت، توسعه پایدار و آرامش اجتماعی را نهادینه سازد.

وی با بیان اینکه ما در عصر و دوره‌ای زندگی می‌کنیم که رسانه به صورت عام و شبکه‌های اجتماعی به صورت خاص بسیاری از مناسبات، الگوها، رفتارها و پندارها و گفتارها را دگرگون کرده است افزود: این دگرگونی و تغییر هم می‌تواند فرصت تلقی شود و هم می‌تواند به عنوان تهدید تعریف شود. پیش شرط تحلیل درست و تشخیص صحیح تهدید یا فرصت تلقی کردن این پدیده اجتماعی عمل و وفاق بر وظایف و تکالیفی است که بخشی از آن متوجه دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و بخشی از آن به عهده شهروندان و جامعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان سمنان ادامه داد: اگر جامعه‌ای به دنبال توسعه و آرامش است نیروهای اجتماعی و حتی جریان‌های سیاسی آن لاجرم باید بر معنا و ساحت بسیاری از مفاهیم به نوعی وفاق و تفاهم و مفاهمه کنند. یکی از راهبردی‌ترین مفاهیم در این مفاهمه موضوع امنیت و ابعاد و سطوح مختلف آن است. امنیت، دشمنان فراوانی دارد که دامنه آن از عوامل خارجی تا آشفتگی و آنارشیسم حاکم بر فضای اطلاع‌رسانی را شامل می‌شود.

وی گفت: مدعی نیستم که فضای حاکم بر رسانه کشور در شرایط فعلی از استانداردهای حرفه‌ای و قانونی و سیاسی برخوردار است و حتی در پی ضدیت یا نادیده گرفتن نقش رسانه‌های شناسنامه دار و اصیل کشور در تحلیل‌ها و امر خطیر اطلاع‌رسانی و جهت‌دهی به افکار عمومی به عنوان یک امر استراتژیک در روندهای اجتماعی و اقتصادی کشور نیستم اما فکر می‌کنم در یک فضای آشفته که بمباران اخبار درست وغلط جامعه را در معرض التهاب و آسیب‌های فراوانی قرار می‌دهد قربانی اصلی نهاد رسانه است.

وی با بیان اینکه «رسانه» و «امنیت» به عنوان دو مفهوم کلان مکمل یکدیگر هستند اظهار کرد: نیروی انتظامی و نهادهای مدنی و مردمی و رسانه‌ای می‌توانند در یک همسویی و همدلی و همراهی با بسیاری از خطرات و تهدیدات کنونی که عمدتا ناشی از توطئه‌ها و دشمنی‌های نیروهای خارجی است مقابله کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان سمنان اضافه کرد: نهاد فرماندهی انتظامی حافظ امنیت و جان و مال مردم است و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش و سلامت روانی جامعه محسوب می‌شود. بی شک هر اراده و دستی که در پی تقابل یا عدم تعامل یا فاصله گرفتن این دو نهاد موثر و نافذ جامعه باشد به دنبال منافع ایران و شهروندان نیست.

سرهنگ بصیری تصریح کرد: تعمیق رابطه دو سویه” امنیت ” و ” آگاهی ” می‌تواند علاوه بر تقویت آرامش اجتماعی و توسیع امنیت پایدار ما را در مسیر و جهتی قرار دهد که در رویکردهای اجتماعی و بازبینی معرفتی و مفهومی با درک دقیق سناریوهای خطرناکی که از یک سو امنیت و از سوی دیگر آگاهی را هدف قرار داده است گامی بلند در جهت زدودن و تضعیف سیاست‌زدگی افراطی که موجب می‌شود تحلیل و شناخت پدیده‌ها و رویدادهای اجتماعی با اختلال و بحران روبه‌رو شود برداریم. در متن چنین رویکردی است که نگاه فنی و تخصصی به جامعه، به امنیت، به اقتصاد، به فرهنگ و ناهنجاری‌های اجتماعی جایگاه خود را باز می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: این هفته که به نام هفته انتظامی نام‌گذاری شده است علاوه بر اینکه فرصتی برای تقدیر و گرامیداشت فداکاری‌ها و زحمات بی‌دریغ پرسنل خدوم نیروی انتظامی و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای عزیز و بزرگ آن است می‌تواند بستری برای پایه‌گذاری و تاسیس رویکردی شود که به اختصار و ایجاز در خصوص اهمیت راهبردی آن سخن گفته شد.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه سنگ بنا و اساس هر گونه فعالیت اجتماعی در کشور در گرو بسط امنیت است که آن را از یک مفهوم نظامی و امنیتی به یک ایده اجتماعی و فرهنگی بدل می‌کند افزود: گرچه در این ارتقا نقش اقدامات امنیتی و حرفه‌ای نیروهای حافظ امنیت و آرامش جامعه قابل دفاع و تقدیر است اما قرار نیست در این دریافت، امنیت با تقلیل‌گرایی تضعیف شود.

وی تاکید کرد: دفاع از جمهوری اسلامی ایران مقتدر، توسعه یافته و مستقل ‌که با مظلومیت تما،م حافظ منافع کشور است و دفاع از ساحت و روح جامعه فرهیخته و آگاه و روشن و نجیب ایران نیز، نقطه کانونی و اصیل این دیدگاه است.

پایان خبر دکتر شهاب

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نهاد نیروی انتظامی حافظ امنیت و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش جامعه است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نهاد نیروی انتظامی حافظ امنیت و نهاد رسانه پاسدار آرامش و آسایش جامعه است"، کلیک کنید.