پنجمین قطار ترانزیتی وارد گلستان شد

پنجمین قطار ترانزیتی وارد گلستان شد

به گزارش دکتر شهاب به نقل از فارس محمدرضا حبیبی اظهارکرد: پنجمین قطار ترانزیتی از ترکیه با محموله آرد گندم و دانه روغنی به مقصد افغانستان وارد ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۹ واگن حامل آردگندم به وزن ۳۱۰ تن و ۶ واگن حامل دانه‌های روغنی به وزن ۲۲۷ تن و مجموعا ۱۵ واگن و تناژ ۵۳۷ تن از مبدا ترکیه به مقصد افغانستان وارد ایستگاه اینچه‌برون و سپس به ترکمنستان اعزام گردید.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ در خصوص برنامه‌ریزی برای سفری ایمن در خطوط ریلی گلستان خاطرنشان‌کرد: از محل منابع داخلی راه آهن نقدینگی لازم جهت اجرای پروژه ریلی خط دوم بندرگز _ بندرترکمن به پروژه تزریق شده‌است و در حال حاضر این پروژه فعال بوده و روند روبه رشدی دارد.

وی ادامه داد: امید داریم با تخصیص و تزریق نقدینگی مصوبات دور دوم سفر دولت سیزدهم شهید جمهور به پروژه هرچه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

حبیبی گفت: خط دوم راه آهن سبزدشت_ بندرترکمن نیز که جزو پروژه‌های مصوب دور اول سفر هیئت دولت سیزدهم به گلستان است با تلاش فراوان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است که با اجرای این پروژه زمان سیر قطارها کاهش و ایمنی ارتقاء یافته‌است.

وی بیان‌کرد: بسترهای مناسب برای تردد مسافران تابستانی از طریق خطوط ریلی استان وجود دارد و راه‌آهن استان آماده پذیرش مسافران برای آغاز سفرهای تابستانی است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ ابرازکرد: در حال حاضر همه روزه یک اعزام قطار بین‌شهری از گرگان به تهران و همزمان یک اعزام قطار هم از تهران به سمت گرگان فعال است‌.

حبیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این روزانه دو قطار حومه‌ای “ریلباس” در ساعات مختلف از گرگان به سمت پل‌سفید حرکت و بطور همزمان دو قطار هم از پل‌سفید به سمت گرگان سرویس‌دهی می‌کند. گفتنی است، ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، بلیط ارزان قیمت و آسایش سفر، از جمله مزایای استفاده از قطار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پنجمین قطار ترانزیتی وارد گلستان شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پنجمین قطار ترانزیتی وارد گلستان شد"، کلیک کنید.