چه اشکالی دارد روز طبیعت برگزار شود و حرمت امیرالمومنین و ماه مبارک رمضان هم حفظ شود؟

چه اشکالی دارد روز طبیعت برگزار شود و حرمت امیرالمومنین و ماه مبارک رمضان هم حفظ شود؟

به گزارش خبرگزاری دکتر شهاب استان سمنان ،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این محفل معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار شهید استان سمنان و 120 شهید روستای میغان شاهرود گفت: شهدای عظیم الشان هشت سال دفاع مقدس بر امور مادی و معنوی و اعمال و رفتار ما حاضر و ناظر هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با گرامیداشت دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی افزود: جامعه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه زیر یوغِ استکبار جهانی و ابرقدرتها قرار داشت از شرایط بُغرنج ضد فرهنگی نیز رنج می برد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) حرکت رو به انحطاط جامعه ایران را که تمدن بزرگ نامیده می شد متوقف کرد گفت: امروز مردم ایران در تمام شیون جامعه نقش ایفا می کنند و علاوه بر نعمت رهبری، از نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بهره مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی «امنیت» را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید با شکرگزاری نسبت به نعمت ها برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنیم.

وی با تسلیت شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) به توصیف ویژگی های «زید بن صوحان» از یاران آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: در جریان جنگ جمل، وقتی امام علی(ع) بر بالین پیکر مجروح زید بن صوحان حاضر شد به او فرمود «رحمت خدا بر تو باد! تو کسی بودی که در زمان زندگی برای حکومت اسلامی خفیف الموونه (کم هزینه) اما کثیرالمعونه (پرفایده) بودی»

نماینده ولی فقیه در استان شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس را مصداق فرموده امام علی(ع) دانست و ادامه داد: زید بن صوحان در پاسخ به امیرالمومنین علی(ع) گفت «من تو را مرد عظیم الهی می بینم که نام او در قرآن با علی حکیم آمده و خدا در نزدش بسیار بزرگ است، از امّ سلمه شنیدم که پیامبر(ص) دستت را در غدیر خم بلند کرد و فرمود مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ»

امام جمعه سمنان با اشاره به خطبه 181 و 182 نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین علی(ع) فرمود بندگان شایسته خدا [شهدا] عزم جدی برای سفر به آخرت داشتند و به دنیای فانی چشم ندوختند و آن را با آخرت باقی معامله کردند!

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: شهدا با خدا بگونه ای معامله کردند که پاداش خود را بطور کامل دریافت کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در تلاش بودند فاصله خود با پروردگار را به سرعت طی کنند و به معشوق برسند، تصریح کرد: جایگاه شهدا جایگاهی رفیع، عالی و ملکوتی است لذا نباید برای آنها متاثر بود بلکه باید برای جایگاه خودمان در این عالم متاسف و متاثر باشیم!

رییس شورای سیاستگذاری 3000 شهید استان سمنان با تمجید از فداکاری پدران و مادران شهدا گفت: حضور در یادواره شهدا یعنی حرکت در مسیر نورانی شهدا و حفظ و زنده نگهداشتن اهداف متعالی آن بزرگمردان تاریخ.

امام جمعه سمنان افزود: هرکدام از شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی اگر امروز در بین ما بودند موثرترین و فعال ترین عناصر فرهنگی و اجتماعی در عرصه های مختلف نظیر جهاد تبیین بودند چراکه نسبت به ارزش های اسلامی و انقلاب دغدغه داشتند!

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه براساس فرموده امام علی(ع) شهدا در مسیر «حق» حرکت کردند گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام در ادامه این خطبه می فرماید «این عمّار؟» چراکه جناب عمّار معیار تشخیص حق از باطل بود!

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) در ادامه با نام بردن از سایر یاران باوفای خود فرمود «الَّذینَ تَعَاقَدُوا عَلَی الْمَنِیَّهِ وَ اُبْرِدَ برُءُوسهِمْ اِلَی الْفَجَرَهِ» کسانی که با یکدیگر پیمان بستند و سرهایشان به سوی گناهکاران برده شد!
وی مطالعه سیره معنوی، سیاسی و اجتماعی شهدای هشت سال دفاع مقدس را مغتنم برشمرد و گفت: همه ما بر سر سفره سراسر فیض شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی حاضر هستیم و از عنایات ارواح طیبه آنان بهره می بریم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه شهدا عاشق قرآن کریم و عامل به آن و نیز اقامه کننده حقیقی نماز بودند گفت: این روزها باید مراقب باشیم به شعایر دینی و ماه مبارک رمضان و بویژه مولای متقیان حضرت علی(ع) بی حرمتی نشود و الا برگزار کردن مراسم روز طبیعت [به ذات خود] و برپا کردن سفره افطار در طبیعت اشکالی ندارد!

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با تاکید بر اینکه عفت، حیا و ارزش های دینی ثمره خون مطهر هزاران شهید است اظهار کرد: مبادا کاری کنیم دستاوردهایی که محصول فداکاری شهدای عزیز و مظلوم ما است از دستمان برود!

وی ادامه داد: براساس فرموده امام علی(ع) شهدا سنت ها و مستحبات و واجبات را احیا و مردانه در برابر بدعت ها ایستادگی کردند و وقتی فرمان جهاد داده شد از رهبر جامعه اطاعت کردند.

امام جمعه سمنان با اشاره به وصیتنامه شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: حدود 98 درصد از شهدا در وصیت نامه های خود حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه را بطور خاص ذکر کرده اند و از ما خواسته اند از فرامین امام جامعه مسلمین تبعیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: بسیار زشت و ناپسند است که مدام بگوییم ولایتمدار و پیرو رهبری هستیم اما جایی که منافع ما با فرامین رهبر جامعه تطابق نداشته باشد با آن همراهی نکنیم و رفتار خود را توجیه کنیم و بگوییم فرمان رهبری مثلا ارشادی بوده و مولوی [و یا دستوری] نبوده است و خدای نکرده آن را تحریف کنند!

نماینده ولی فقیه در استان «جهاد در راه خدا» را یکی دیگر از ویژگی های شهدا از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) عنوان کرد و گفت: امروز مهمتر از جهاد نظامی در یک میدان مهمتر مانند جهاد تبیین قرار داریم که بطور ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی عرصه هایی نظیر راهپیمایی روز قدس و انتخابات را از مصادیق مهم جهاد در راه خدا دانست و خاطرنشان کرد: براساس آموزه های دینی، جبهه و جنگ و مبارزه یکی از درهای بهشت است که خداوند متعال آن را بر روی اولیای خود می گشاید.

گفتنی است در این مراسم آقای «علی اکبر نظری» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در رثای شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به نوحه خوانی پرداخت.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چه اشکالی دارد روز طبیعت برگزار شود و حرمت امیرالمومنین و ماه مبارک رمضان هم حفظ شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چه اشکالی دارد روز طبیعت برگزار شود و حرمت امیرالمومنین و ماه مبارک رمضان هم حفظ شود؟"، کلیک کنید.