چگونه فلش را به تلویزیون وصل کنیم

اتصال فلش و هارد به تلویزیون:

امروزه اکثر تلویزیون ها دارای پورت USB هستند. بسیاری از افراد داده های مورد علاقه ی خود نظیر عکس، فیلم و موزیک و… را از youtube.com  گرفته و در فلش و هارد دیسک اکسترنال ذخیره کرده و با اتصال به تلویزیون آنها را به تماشا می گذارند. خوشبختانه روش کار با فلش و هارد دیسک اکسترنال امروزی بسیار ساده است کافی است این حافظه ی جانبی از طریق پورت مناسب، به دستگاه مقصد وصل شود تا اطلاعات موجود در آن قابل دسترسی گردد .

چگونه فلش را به تلویزیون وصل کنیم

با اتصال فلش و هارد به تلویزیون می توانید :

  1. اطلاعات روی فلش و هارد که حاوی عکس، ویدیو یا موزیک است را روی تلویزیون به نمایش آورید .
  2. برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را روی فلش و هارد ضبط کنید .مثل این که فیلم مورد علاقه شما پخش میشود ولی در آن بازه زمانی شما در منزل نیستید . میتوانید با استفاده از فلش آن را ضبط کرده و در ساعات بعد آن را با خیال آسوده مشاهده کنید .
  3. سیستم نرم افزاری تلویزیون را بروز کنید.
  4. ارایه مستندات در فضای تصویر بزرگ تر داخل قاب تلویزیون

گاهی این سوال پیش می آید که آیا اتصال فلش و هارد به تلویزیون ، سلامت تلویزیون شما را تهدید میکند و نیاز به تعمیر تلویزیون است ؟برخی معتقدند وصل کردن فلش و هارد به تلویزیون موجب ویروسی شدن و آسیب دیدن آن می شود. اما این موضوع تقریبا رد شده است چون اغلب ویروس در سیستم عامل کارایی دارد .

فلش و هارد مناسب برای اتصال به تلویزیون چه ویژگی هایی باید داشته باشد

1- مقاوم در برابر گرما /حرارت

2- مقاوم در برابر شوک ” توجه هیچ هارد دیسکی ضد ضربه نیست پس به دنبال هارد ضد ضربه نگردید حتی برند هایی که ادعا می کنند فقط مقاومت در برابر ضربه بیشتر می شود. ”3- محافظت در برابر گرد و خاک

4- مقاوم در برابر نوسانات برق

5- سرعت انتقال داده بالا

6- جک اتصال خوب برای اتصال پورت USB

7- شناسایی سیستم فایل پشتیانی فلش و هارد دیسک در تلویزیون

امروزه به تلویزیون ها امکانات زیادی اضافه شده که کاربرد آن ها را برای ما گسترده کرده است. اضافه شدن پورت USB و امکان وصل کردن فلش به تلویزییون نیز یکی از قابلیت ها به شمار می آید. با وصل کردن فلش به تلویزیون می توانیم اطلاعات روی فلش که حاوی عکس، ویدیو یا موزیک است را از طریق تلویزیون مشاهده کنیم. وصل کردن فلش به تلویزیون نکاتی دارد که باید هنگام اتصال آن ها را رعایت کنیم. در اینجا به مرور این نکات و آموزش وصل کردن فلش به تلویزیون خواهیم پرداخت.

پس از اتصال USB به تلویزیون، با فشردن دکمه Input/Source به منوی حافظه جانبی رفته و اطلاعات روی فلش را مشاهده کنید. در برخی از تلویزیون های هوشمند برای دیدن هر کدام از انواع فایل ها باید به دسته بندی مربوطه (عکس، ویدیو و یا موزیک) رفته تا بتوانید محتوای آن را مشاهده کنید.

با وصل کردن فلش به تلویزیون برنامه مورد علاقه خود را ضبط کنید

با اتصال فلش به تلویزیون و رفتن به منوی ضبط کردن یا Record میتوانید برنامه مورد علاقع خود را بر روی فلش ضبط کرده تا در زمان مناسب آن را مشاهده نمایید. در شرایطی که تلویزیون شما هوشمند باشد می توانید زمان شروع و پایان ضبط را مشخص کنید و خانه را با خیال راحت ترک کنید.

چرا تلویزیون اطلاعات فلش را نشان نمی دهد؟

ممکن است پس از اتصال USB به تلویزیون، اطلاعات ومحتوای فلش به شما نمایش داده نشود؛ این مشکل دلایلی دارد که در اینجا به شما خواهیم گفت. بنابراین اگر تلویزیون شما اطلاعات فلش را نمایش نمی دهد موارد زیر را بررسی کنید:

1.قدیمی بودن درگاه و پشتیبانی نکردن از فلش مموری

یکی از دلایلی که ممکن است تلویزیون شما حافظه جانبی را شناسایی نکند این است که درگاه USB تلویزیون قدیمی است اما فلش مموری شما با درگاه است که در این شرایط خرید یک فلش مموری با درگاه USB 2.0 می تواند یک راهکار اقتصادی برای شما باشد.

2. پشتیبانی نکردن تلویزیون از نوع فرمت فلش مموری

این موضوع یکی از متداول ترین مشکلات بین کاربران است، در بسیاری از موارد خود تلویزیون پیغامی مبنی بر فرمت کردن دستگاه به شما نمایش می دهد و از شما اجازه می خواهد تا فلش مموری را براساس فرمت خود فرمت کند، توجه داشته باشید که فرمت از طریق تلویزیون باعث پاک شدن اطلاعات فلش مموری شما می شود. پس قبل از فرمت کردن فلش مموری، حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.اگر تلویزیون نتوانست فلش مموری شما را فرمت کند، خودتان از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ تان باید آن را فرمت کنید.

3. پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت فایل مورد نظر

گاهی اوقات فلش شما به درستی شناسایی می شود ولی محتوای مورد نظر شما در فلش نیست، این اتفاق زمانی رخ می دهد که تلویزیون شما از فرمت فایل پشتیبانی نکند. در این شرایط باید فرمت فایل را به وسیله کامپیوتر و یا لپ تاپ تغییر دهید.

برای وصل کردن فلش به تلویزیون، باید از چه فلشی استفاده کنیم؟

خرید فلش مموری مناسب باعث جلوگیری از آسیب دیدن تلویزیون شما می شود. این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که فلش مموری شما برای مدت طولانی به تلویزیون متصل باشد، مشکلاتی همچون رایت پروتکت شدن یا سوختن فلش مموری به وجود می آید و اینجاست که انتخاب یک حافظه جانبی مناسب مهم می شود.

محدودیت های تلویزیون ها قدیمی

اکثر تلویزیون های HD و هوشمند، به راحتی هارد دیسک اکسترنال را شناسایی می کنند ولی تلویزیون های قدیمی ممکن است یکسری محدودیت داشته باشند.برای مثال ممکن است فرمت های FAT32 را فقط شناسایی نمایند.همچنین هارد های تا 32 GB   پیشتیبانی می کنند.

در برخی موارد، تلویزیون های قدیمی دستگاه های USB را شناسایی نمی کنند.برخی از تلویزیون ها جدید تر، USB را با پورت های تشخیصی برای سرویس های تکنولوژی ترکیب کرده اند.اگر از تلویزیون های قدیمی استفاده می کنید، ممکن است پورت HDML داشته باشد و دارای USB نباشد. در این مورد شما باید خلاقانه هارد درایو را به تلویزیون متصل کنید.

در شرایطی ممکن است تلویزیون اتصال فلش و هارد را نخوانددر بعضی مواقع احتمال این می رود که فلش و هارد شما پس از اتصال به تلوزیون شناسایی نشود، پس برای جلوگیری از عدم شناسایی فلش و هارد به نکات زیر توجه نمایید.

قدیمی بودن درگاه و پشتیبانی نکردن از فلش مموری و هارد

یکی از دلایلی که ممکن است تلویزیون شما حافظه جانبی را شناسایی نکند این است که درگاه USB تلویزیون قدیمی است اما فلش مموری و هارد شما با درگاه USB 3.0 است که در این شرایط خرید یک فلش مموری با درگاه USB 2.0 می تواند یک راهکار اقتصادی برای شما باشد.

به اصطلاح فلش مموری خریداری شود که به در گاه USB بخورد .

پشتیبانی نکردن تلویزیون از نوع فرمت فلش مموری و هارد

این موضوع یکی از متداول ترین مشکلات بین کاربران است، در بسیاری از موارد خود تلویزیون پیغامی مبنی بر فرمت کردن دستگاه به شما نمایش می دهد و از شما اجازه می خواهد تا فلش و هارد را بر اساس فرمت خود فرمت کند.

” توجه داشته باشید که فرمت دستگاه باعث پاک شدن اطلاعات فلش و هارد شما می شود ، پس قبل از فرمت کردن فلش مموری و هارد اکسترنال ، حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید .اگر تلویزیون نتوانست فلش مموری شما را فرمت کند، خودتان از طریق لپ تاپ تان باید آن را فرمت کنید.

پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت فایل مورد نظر

گاهی اوقات فلش و هارد شما به درستی شناسایی می شود ولی محتوای مورد نظر شما در فلش و هارد نیست، این اتفاق زمانی رخ می دهد که تلویزیون شما از فرمت فایل پشتیبانی نکند. در این شرایط باید فرمت فایل را به وسیله کامپیوتر و یا لپ تاپ تغییر دهید.

منبع : www.affordabletvservice.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه فلش را به تلویزیون وصل کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه فلش را به تلویزیون وصل کنیم"، کلیک کنید.