کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۹ به ۱۲.۳ رسیده است

کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۹ به ۱۲.۳ رسیده است

دکتر شهاب/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تقدیر از مدیران و کارکنان دولت سیزدهم، به تشریح بخشی از خدمات این دولت در استان پرداخت.

محمدطیب صحرایی در جلسه عصر امروز (۲۸ شهریور) شورای اداری استان با تقدیر از تمام دست اندرکاران و خدمتگزاران دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی، گفت: دستاوردهایی که امروز در سطح ملی و استانی شاهد هستیم، حاصل زحمات کارکنان و مدیران دولت سیزدهم است که حقیقتا جای تقدیر دارد.

وی افزود: همچنین برای دولت چهاردهم آرزوی توفیق داریم و امیدواریم تلاش این عزیزان به رشد و تعالی همه جانبه کشور و استان منجر شود.

صحرایی در ادامه به تشریح برخی از خدمات دولت سیزدهم در استان پرداخت و افزود: یکی از مهمترین این دستاوردها در استان کاهش نرخ بیکاری است که از ۱۴.۹ به ۱۲.۳ رسیده است.

وی افزود: همچنین رتبه استان در زمینه تورم از جایگاه چهارم و پنجم کشور به رتبه یازدهم رسیده است.

وی به توسعه زیرساخت های استان در دوره سه ساله دولت شهید رییسی هم اشاره و تصریح کرد: یک چهارم روستاهای استان طی این مدت گازرسانی شدند و بیش از ۳۷۰ روستا آبرسانی شد.

وی افزود: همچنین با اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی، جمعیت شهرهای کنگاور، جوانرود و… از تنش آبی خارج شدند.

صحرایی گفت: ۳۰۰ کیلومتر از راه های استان سال گذشته بهسازی شده و رفع ۱۹ نقطه حادثه خیز در محورهای استان تا پایان سال پایان می یابد.

وی افزود: در همین سه سال نامه نگاری‌ها و پیگیری های متعددی برای تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی انجام گرفت و در نهایت توانستیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل استجازه رهبری برای تکمیل این پروژه دریافت کنیم.

به گفته صحرایی این میزان اعتبار هفت برابر بودجه عمرانی سالانه استان است.

استاندار کرمانشاه به پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه هشت سال پیش باید بهسازی می‌شد که این کار متاسفانه به دلایل سیاسی در آن زمان انجام نگرفت.

وی افزود: باند اصلی فرودگاه به قدری تخریب شده بود که عملا امکان ترمیم آن وجود نداشت و عملا آن را شخم زدیم.

صحرایی گفت: تابستان سال گذشته تنها صرف جمع آوری باند اصلی شد و در فصل بارش و سرما امکان انجام آسفالت باند را نداشتیم و همین موضوع کار را چند ماه به تاخیر انداخت.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به این شرایط عملا از پایان زمستان سال گذاشته کار آسفالت باند اصلی آغاز شد.

وی با بیان اینکه کار آسفالت باند اصلی فرودگاه به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر تنها کارهای مربوط به آماده سازی حاشیه های باند و سیستم روشنایی باقی مانده که در زمان کوتاه پیش رو این اقدامات هم انجام و باند آماده افتتاح می‌شود.

وی از ساخت ۶۰۰ کلاس درس در قالب ۱۹۳ مدرسه در استان طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: طی این مدت همچنین ۱۰۷ مدرسه با جمعیت بیش از ۱۰ دانش آموز از مدارس کانکسی به مدارس با سازه مقاوم تبدیل شدند.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مرزهای استان هم اشاره و تصریح کرد: اوایل کار که به کرمانشاه آمدم مرز شوشمی یک مرز نیمه فعال بود، اما امروز به یک مرز فعال تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین مرز خسروی طی دو سال گذشته از یک مرز متزلزل به یک مرز مطمئن برای رفت و آمد تبدیل شده است.

به گفته صحرایی صادرات کالا از مرزهای استان هم تنها در پنج ماهه امسال ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: گشایش بزرگ دیگری که در استان در حال شکل گیری است، بحث آماده سازی منطقه آزاد قصرشیرین برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: مدیرعامل و هیات مدیره منطقه تعیین شده و مستقر شده‌اند و به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه داده می‌شود و قطعا استفاده از این ظرفیت کم نظیر، استان را در آینده در وضعیت بهتری قرار می‌دهد.

وی به خدمات دولت سیزدهم در زمینه توسعه شبکه فیبرنوری و راه اندازی پروژه فیبر نوری خانگی هم اشاره و تصریح کرد: دولتی  که به محصور کردن مردم محکوم بود بزرگترین شبکه ارتباطی را در کشور برای مردم ایجاد کرد و سرعت اینترنت را ده‌ها برابر افزایش داد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی در جامعه گفت: ایشان همواره تأکید دارند این امیدآفرینی واقعی باشد و نه واهی و حقیقتا دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم توانسته امید واقعی در جامعه ایجاد کند.

صحرایی گفت: ثمره خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در ماه های آینده در استان روند چشمگیر افزایش اشتغال را به دنبال خواهد داشت و در بهمن ماه امسال شاهد افتتاح‌های بزرگی در استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم استمرار خدمات رسانی بی وقفه مسئولین، گفت: همه ما تا لحظه آخر خدمت مکلف به خدمات رسانی هستیم و نباید تا لحظه آخر مسئولیت خلل و سستی در انجام وظایف ایجاد شود.

پایان خبر دکتر شهاب 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۹ به ۱۲.۳ رسیده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۹ به ۱۲.۳ رسیده است"، کلیک کنید.