مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس

مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس

آفتاب نیوز :

روز شنبه در قاهره پایتخت مصر، جلسه سه جانبه وزیران خارجه مصر، اردن و فرانسه درباره آخرین تحولات جنگ غزه و رایزنی برای آتش بس در باریکه برگزار شد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، در این نشست، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و استفان سژورنی، وزیر خارجه فرانسه درباره نوار غزه رایزنی کردند و درباره پیامد های جنگ در نوار غزه گفتگو کردند.

وزرای خارجه سه کشور با محکوم کردن همه تعرضات و تجاوزات، نسبت به پیامد های فجیع وضعیت بشری و قحطی و فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه هشدار دادند و بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای آواره کردن و کوچاندن اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

شکری، الصفدی و سژورنی بر اهمیت نقش مصر در کاهش رنج ساکنان غیر نظامی غزه و مذاکرات مرتبط با آتش بس و مبادله اسرا تاکید کردند.

وزیران خارجه سه کشور عربی و اروپایی با هرگونه حمله نظامی به رفح که به 1.5 میلیون آواره فلسطینی پناه داده، مخالفت کردند.

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه بر قطعی بودن اجرای راه حل «دو دولت» براساس مصوبات سازمان ملل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین، دارای حاکمیت و به صورت یکپارچه و قابل زندگی طبق مرز های 1967 تاکید کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس"، کلیک کنید.