واگذاری بیش از 2هزار قطعه زمین در قزوین

واگذاری بیش از 2هزار قطعه زمین در قزوین

به گزارش خبرگزاری دکتر شهاب از قزوین؛ وهاب میزانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص وضعیت اعطای زمین در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان اظهار کرد: در استان قزوین از ابتدای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا کنون 1132 متقاضی زمین دریافت کرده و یا در شرف دریافت زمین هستند.

وی افزود: همچنین در حال واگذاری زمین به 224 خانوار دارای 4 فرزند زیر 20 سال هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با تلاش های انجام شده تاکنون 1288 قطعه زمین به متقاضیان حایز شرایط در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین اختصاص یافته است.

میزانی همچنین تعداد خانوارهایی که در طرح مشمولین قوانین حمایتی ایثارگران زمین دریافت کرده اند 156 خانوار برشمرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان جوانی جمعیت اظهار کرد: مساحت قطعه زمینی که واگذار می شود حداکثر تا 200 مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و 170 میلیون تومان بیشتر باشد دولت می تواند زمین را به صورت مشاعی به 2 یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.

وی با بیان اینکه زمین به صورت رایگان و فقط هزینه آماده سازی از متقاضیان اخذ می شود، افزود: پرداخت هزینه آماده سازی با اقساط 8 ساله و پس از انقضای دوره تنفس 2 ساله در تعهد متقاضیان بوده همچنین این هزینه بسته به نوع زمین و دیگر موارد متفاوت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مطابق با دستورالعمل های ابلاغی، در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می کنند زیر 500 هزار نفر جمعیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام و پس از احراز شرایط و پالایش نسبت به مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها اقدام کنند تا متعاقباً اقدامات لازم پس از تامین زمین انجام شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واگذاری بیش از 2هزار قطعه زمین در قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واگذاری بیش از 2هزار قطعه زمین در قزوین"، کلیک کنید.