تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد

تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد

یک پزشک پوست و زیبایی گفت: اگر سازوکاری تعریف شود که عمل های زیبایی توسط پزشکان متخصص انجام شود شرایط بهتر خواهد شد البته تخصص زیبایی نیز باید در کنار سایر حوزه های تخصصی پزشکی قرار بگیرد که می تواند بسیار کمک کننده باشد. این حوزه باید به عنوان یک رشته دانشگاهی وجود داشته باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری دکتر شهاب، مهرناز آجرلو، پزشک پوست و زیبایی در یک گفت وگوی رادیویی در مورد آسیب شناسی جراحی های زیبایی کشور گفت: رواج یک عمل در کشور موجب رشد بُعد مالی آن شده و همین موجب تمایل افراد به این موضوع در صورت نبود نظارت جدی می شود. در کشورهای آسیایی نیز شاهد مدگرایی بسیار افراط کارانه در حوزه زیبایی هستیم. در گذشته عمل های زیبایی صرفاً جنبه های درمانی و جبرانی داشت، اما امروز جنبه تبعیت از مد دارد.

او با اشاره به تغییرات پوست و مو با افزایش سن و نداشتن سبک زندگی صحیح بیان کرد: افراد برای جبران کاستی ها به سمت عمل های زیبایی سوق می یابند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند؛ اما امروز این عمل ها نه تنها الگوی پیشگیرانه ندارد بلکه شاهد مراجعین با سن کم به این عمل ها هستیم.

این پزشک پوست و زیبایی از تعهد جامعه پزشکان پوست و زیبایی نسبت به عمل های خود یاد کرد و افزود: این تعهد در بین آرایشگران وجود ندارد و با وجود آنکه هیچ ورودی به حوزه پزشکی ندارند، اقدام به انجام جراحی زیبایی می کنند.

در گذشته تقاضای انجام عمل های زیبایی توسط بانوان بیشتر بود اما اخیراً ورود آقایان به این حوزه با بانوان برابری می کند. عمل های زیبایی امروز صرفاً مدگرایی است و افراد متقاضی بدون توجه به عارضه های جراحی قصد تغییر چهره دارند.

او در این باره افزود: اگر سازوکاری تعریف شود که این عمل ها توسط افراد متخصص انجام شود شرایط بهتر خواهد شد. تخصص زیبایی نیز باید در کنار سایر حوزه های تخصصی پزشکی قرار بگیرد که می تواند بسیار کمک کننده باشد. این حوزه باید به عنوان یک رشته دانشگاهی وجود داشته باشد؛ اما حوزه زیبایی از نظر فرهنگی و فقهی در جامعه مورد بررسی قرار نگرفته در حالی که با این انجام روند، افراد کمتری به سمت آن خواهند رفت.

این پزشک ضمن تاکید بر از بین بردن تبعیت از مد در این حوزه یادآور شد: این موضوع بسیار خطرناک است چرا که عوارض آن بسیار است.

افراد باید پزشکان متخصص را از طریق سایت نظام پزشکی بشناسند و به مراکز معتبر مراجعه کنند. بدن هر فرد با سایرین متفاوت است بنابراین نباید انتظار داشته باشند شبیه افراد خاصی شوند، نواقص را رفع کنند، تفکیک بندی جراحی را بدانند و زیبایی طبیعی خود را دوست داشته باشند و نیازی نیست برای مطرح شدن در جامعه عمل های زیبایی انجام داده و از خودشان چهره های جدید بسازند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد"، کلیک کنید.