کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس

تینا مزدکی_ دورس قدیمی ترین مرکز اقتصادی و تاریخی آلبانی است که به عنوان دروازه ای دایمی بین شرق و غرب شناخته شده است. این شهر در قرن هفتم و ششم قبل از میلاد توسط ایلیری ها به نام «اپیدامنوس» شناخته می شد. یونانیان در سال 672 قبل از میلاد این شهر را مستعمره کردند و آن را «دیراکیوم» یا «شهر بین دو تپه» نامیدند. رومی ها نیز حدود 230 سال قبل از میلاد بر این شهر مسلط شدند و این شهر نزد مورخ رومی کاتولوس به نام «Dyrrhachium Adria e Taberna» معرفی شده است. دورس به دلیل سبک زندگی رنگارنگ و فعالی که دارد از جانب افراد تحسین برانگیز توصیف شده است.

با اینکه باستان شناسان شهر دورس با بقایای رومی در این شهر آشنا هستند، آخرین یافته ها آن ها را شگفت زده کرده است. موسسه میراث فرهنگی آلبانی که در حال حفاری محوطه ای در دورس بودند یک محله باستانی اشرافی را کشف کردند. کاوش های باستان شناسی که در مساحتی بالغ بر 1200 مترمربع در این مرحله انجام می شود، چشم انداز بی نظیری از سازمان شهری منطقه که گمان می رود بخشی از شهر بوده است، ارایه کرده است.

کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس

به گفته این موسسه، در میان ویرانه های یک ویلای روم باستان، آثاری از یک استخر سرپوشیده تزیین شده با موزاییک هایی که به خوبی حفظ شده وجود دارد. از حفاری ها، بقایای یک استخر سرپوشیده از یک اقامتگاه دوره رومی کشف شد که اولین مورد از نوع خود و در آلبانی به شمار می رود. تمام سطح آن با نقاشی های دیواری رنگارنگ با سطح هنری بالا تزیین شده است. مهمترین ویژگی این بنا این است که دارای کف موزاییکی بسیار خوب با نقوش هندسی ساخته شده از سنگ مرمر، سنگ، شیشه و کاشی سرامیک است.

کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس

کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس

باستان شناسان تخمین زدند که خرابه های رومی بین 1 تا 400 بعد از میلاد و حداقل 1600 سال قدمت دارند. به گفته این موسسه، حفاری ها در بخش دیگری از سایت، چندین دیوار و یک کف آجری قابل توجه را نشان داد که ممکن است بقایای یک حمام دو طبقه ی روم باستان باشد. قطعات دیگری از دیوارها، سقف ها و موزاییک های کاشی شده نیز کشف شد. گفته شده است که حفاری در این مکان ادامه دارد.

کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس

منبع: arkeonews

227323

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف استخر سرپوشیده 1600ساله در یک محله اشرافی!/ عکس"، کلیک کنید.