مقایسه ال ای دی نئون فلکسی با نئون‌های سنتی

میان تابلو ریسه نئون فلکسی و LED، کدام گزینه بهتر است؟ نئون و ال ای دی بعضی از شایع ترین ابزار های روشنایی تابلو های تجاری هستند که این روزها می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید. هر دو آن ها نورهای روشن دارند و می توانند رنگ های جذابی تولید کنند؛ ولی آیا می دانید کدام یک را باید تهیه کنید؟

ال ای دی نئون و LED هر کدام مزیت های مختلفی دارند. برای مثال، تابلو های LED نسبت به تابلو های نئونی از حاظ انرژی کارآمدتر هستند؛ ولی اگر دوست دارید تابلوی تجاری با طول عمر بالاتری داشته باشید، تابلوهای نئون انتخاب بهتری هستند.

تابلوهای نئونی و LED هر دو چشمگیر هستند. با این حال، وابسته به نیاز شما و خصوصیت های آن ها، یک انتخاب بهتر از دیگری است.

تابلوی نئونی چیست؟

تابلوهای نئونی مدلی لامپ بسیار بادوام و پر مصرف و نسبتا مشابه نور فلورسنت هستند. این تابلو ها از لوله های تخلیه گاز فلورسنت گرم و خم شده در شکل ها و حروف مختلف ساخته شده اند.

 شما می توانید تابلوهای نئونی را در رنگ های آبی، زرد، سبز، بنفش، سفید و همینطور بعضی از رنگ های ملایم صورتی ببینید.

در تابلو های نئونی ترکیب گاز آرگون با یک قطره جیوه آن رنگ ها را توید می کند. به منظور دیگر، وقتی که جریان الکتریکی از الکترودهای لوله عبور می کند، اتم ها آغاز به روشن شدن می کنند.

مزایای تابلوهای نئونی

  • تابلوهای نئونی می توانند برای طولانی مدت مقاومت داشته باشند. گاز تابلوی نئونی می تواند تا ۱۵ سال پیش از عوض کردن آن دوام بیاورد.
  • تابلوهای نئونی می توانند در مقابل دمای بالا و پایین در برابر برف، باران و خورشید مقاومت کنند.
  • تابلوهای نئونی با کیفیت بالا بیش از اندازه گرم نمی شوند.
  • تابلوهای نئونی گزینه های رنگی متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند و حدودا کلیه رنگ ها و سایه ها را میتوان با آن ها طراحی کنید.
  • تابلوهای نئونی را می توانید با عناصر دیگری مثل پلاستیک و شیشه ترکیب کنید. این به خاطر دمای پایین گرمایش نئون است.

معایب تابلوهای نئون

  • قطعات الکتریکی تابلوهای نئونی، مثل ترانسفورماتور، عمر کمی دارند؛ پس، همواره روی یک ترانسفورماتور با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید.
  • اندازه و پیچیدگی طراحی شما، هزینه تابلو تجاری نئون را مشخص می کند. اما با این حال، تابلو نئونی گرانتر از تابلو LED خواهد بود.
  • اجرای تابلو های نئونی پرهزینه تر از راه اندازی تابلوهای LED است. یک تابلوی LED عادی تقریبا ۸۰ دلار در سال هزینه دارد، ولی یک تابلوی نئونی متفاوت تقریبا ۲۲۸ دلار در سال هزینه دارد. این فقط یک قیاس است، ولی وابسته به استفاده و تغییرات، قیمت متغییر خواهد بود.

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع محصولات نورپردازی از وارد کننده معتبر، بدون واسطه میتوانید با شماره 09124791776 در ارتباط باشید.

LED چیست؟

LED مخفف دیود منتشر کننده نور است. این دیودهای ساطع کننده نور کوچک جدا در یک پشتی پلاستیکی ضخیم نزدیک به یکدیگر قرار دارند که می تواند به طح انتخابی شما خم شود و حتی می توانید آن را به ابعادی که برای تابلو تجاری خود نیاز دارید، کوتاه کنید.

مزیت های تابلوی LED

  • تابلوهای LED انرژی خیلی کمتری نسبت به چراغ های رشته ای عادی و تابلوهای نئونی مصرف می کنند.
  • طراحی و خرید تابلوهای LED نسبت به تابلوهای نئونی تقریبا ۱۰ درصد ارزان‌تر است.
  • تغییر تابلوی نئونی بعد از نصب غیرممکن است؛ ولی می توانید نمایشگرهای LED را هر چند وقت یکبار که دلتان میخواهد، تغییر دهید.
  • نمایشگرهای LED 5 تا ۱۰ برابر کمتر از یک تابلوی نئونی انرژی مصرف می‌کنند و این امر موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در دراز مدت می‌شود.
  • شما باید به شکل منظم گازهای لوله های نئون را مجدد پر کنید که بهتر است به یک فرد متخصص سپرده شود ولی خوشبختانه، تابلوهای LED هزینه تعمیر و مراقبت پایینی دارند.

مقایسه ال ای دی نئون فلکسی با نئون‌های سنتی

معایب تابلوهای LED

  • تابلو های نئونی نسبت به تابلوهای LED لومن بیشتری در هر وات دارند.
  • تابلوهای LED مه را حذف نمیکنند.

فرق تابلوی نئونی با ال ای دی؟

اول، اجازه دهید نگاهی عمقی تر به تفاوت میان تابلو های نئونی و LED بیندازیم. بعد ، بهترین گزینه را میان تابلو های نئونی و LED تعیین کنید.

قیمت تابلوی نئون و ال ای دی

هزینه های اولیه چراغ های نئون و LED تقریباً شبیه به هم است، ولی تابلو های LED ارزان تر هستند. با این حال، هزینه هر دو نئون و LED طبق اندازه و طرح انتخابی شما فرق دارد؛ پس وقتی صحبت از تمایز هزینه میان تابلوهای LED و نئون می شود، همه اینها به اندازه نوری که می خواهید استفاده کنید، وابسته غاست. برای نمایشگرهای بزرگ در محیط باز، LED تقریبا ۱۰ درصد ارزانتر از تابلوهای نئون است.

مصرف کردن برق تابلوی نئون و ال ای دی

اگرچه تابلوهای نئون سفارشی به تازگی مصرف برق خود را کم کرده اند، ولی هنوز هم از ولتاژ بالاتری نسبت به تابلوهای LED استفاده می کنند. در نهایت، چراغ‌های ال‌ای‌دی نسبت به چراغ‌های نئون انرژی کمتری استفاده می‌کنند که آنها را به کم‌مصرف‌ترین روشنایی یا تابلوهای جایگزین تبدیل می‌کند.

نمایشگرهای نئون بزرگ می توانند تا ۱۵۰۰۰ ولت برای کار نیازمند باشند، ولی LED ها فقط به ۲۴ ولت نیاز دارند؛ پس اگر در نظر گرفته اید یک نمایش بزرگ در فضای باز را در نظر داشته باشید و میان LED و نئون بحث می کنید، LED ها می توانند در طولانی مدت پول زیادی برای شما صرفه جویی کنند.

هزینه حقیقی اجرای نورپردازی نئون و LED برای تابلوی شرکت یا نمایشگر نور کوچک شبیه است؛ پس، فرق زیادی میان این دو وجود ندارد. همینطور لازم به ذکر است که بهره گگیری انرژی توسط آمپر مشخص می شود و یک تابلوی نئون استاندارد کمتر از ۱ آمپر استفاده می کند.

تعمیر و مراقبت تابلوی نئون و ال ای دی

تابلوهای LED عموما به تعمیر و مراقبت کمی نیاز دارند و هزینه های عملیاتی خیلی کمتری دارند. با این حال، حفاظت از تابلوهای نئونی چالش برانگیزتر است، به ویژه در آب و هوای سردتر که در آن یخ و برف چالش ساز است. علاوه بر این، نگرانی های تعمیر و نگهداری نیاز به یک فرد حرفه ای دارد.

ایمنی تابلوی نئون و ال ای دی

از آنجایی که تابلوهای نئون از ولتاژ بالا و لوله‌های شیشه‌ای اصلی بکار میبرند، همیشه احتمال شکستگی وجود دارد. از جهت دیگر، ال ای دی ها ضد ضربه هستند و حرارت خیلی کمی تولید می کنند که بهره گیری از آنها را به طور کامل ایمن می کند. تابلوهای LED فاقد اجزای مضر مثل جیوه و فسفر هستند.

روشنایی تابلوی نئون و ال ای دی

تابلوهای LED نور خنک‌تر و جذاب‌تری نسبت به تابلوهای نئون ایجاد می‌کنند. از سمت دیگر، تابلوهای نئونی روشن‌تر هستند و از دور بهتر جلوه میکنند.

رنگ تابلوی نئون و ال ای دی

تابلوهای نئون در رنگ های متنوع وجود دارند و شما می توانید آنها را به طریقه های مختلفی طراحی کنید.

آی تی لایت شاپ فروشنده انواع ال ای دی

تابلوی نئونی بهتر است یا ال ای دی؟

گزینه انتخاب بین تابلوی نئونی و LED، مشخص کردن کارکرد آنهاست. تابلوهای نئونی جایگزین بسیار مناسبی هستند اگر کسب و کار شما حال و هوای قدیمی دارد و شما تابلوهای اصیل می خواهید ولی نگران هزینه نیستید. با این حال، اگر قصد دارید تابلوهایتان بیرون باشند و نمای نئونی داشته باشند، تابلوهای نئونی سفارشی بهترین انتخاب هستند.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقایسه ال ای دی نئون فلکسی با نئون‌های سنتی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقایسه ال ای دی نئون فلکسی با نئون‌های سنتی"، کلیک کنید.