مرمت درب‌های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع ورامین آغاز شد

دکتر شهاب/تهران رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین از مرمت درب‌های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع شهرستان خبر داد.

«محمدرضا تاجیک» رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین شامگاه امشب ۱۶ مهرماه گفت: در ادامه اجرای طرح مرمت بنای تاریخی، مذهبی و ثبت ملی مسجد جامع شهر ورامین، با استقرار کارگاه فنی، مرمت درب های چوبی این بنا آغاز شد.

تاجیک ضمن قدردانی از مجید درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ورامین و پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در زمینه پیگیری تامین بودجه، تخصیص اعتبار و مرمت این بنا گفت: اعتبار مرمت این بنا بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی تخصیص و پس از انتخاب پیمانکار رسمی، از ابتدای شهریورماه سال جاری مرمت این بنا آغاز شد.

مرمت درب‌های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع ورامین آغاز شد

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اولویت بندی صورت گرفته، طرح پاکسازی و استحکام بخشی کاشی ها و کتیبه های ایوان جنوبی مسجد انجام و در مرحله دوم از اجرای این طرح، مرمت درب های چوبی ورودی مسجد در ضلع های شمالی و شرقی آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین در پایان گفت: باتوجه به جدیت پیمانکار،  این پروژه تا ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

پایان خبر دکتر شهاب

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرمت درب‌های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع ورامین آغاز شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرمت درب‌های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع ورامین آغاز شد"، کلیک کنید.